Logotip je nastal spomladi leta 1945, ko je v San Franciscu potekala konferenca delegatov 50 držav zmagovalk sicer še vedno trajajoče druge svetovne vojne. Zbrali so se, da v okviru idej o povojni ureditvi sveta tlakujejo pot ustanovitvi nove svetovne organizacije. Še pred konferenco so Združene države kot gostiteljice želele oblikovanje logotipa, ki bi ga natisnili na identifikacijske značke udeležencev.
Naloga pripadla predhodnici Cie
Naloga je pripadla ameriškemu Uradu za strateške službe, predhodniku obveščevalne službe Cia, ki je sodeloval pri organizaciji konference. Za grafične zadeve v uradu je bil zadolžen arhitekt Donal McLaughlin. Skupaj s kolegi so pripravili devet osnutkov logotipa, ki je moral ustrezati določenim zahtevam – predvsem temu, da ga bo mogoče natisniti na okroglo značko premera 2,7 centimetra. »To je bilo najtežje. Na univerzi Yale sem pripravil tezo iz krožnega oblikovanja in si potem prisegel, da ne bom nikoli več naredil nobenega tovrstnega dela, ker mora vse izhajati iz središčne točke,« se je ob praznovanju svojega stotega rojstnega dne spominjal McLaughlin.
Za osnovo so vzeli idejo, da je na logotipu zemljevid sveta, okoli pa oljčni vejici. Da bi ga spravili na okroglo značko, je McLaughlin rešitev našel v projekciji, pri kateri je Zemljo preslikal na ploskev, izbral središčno točko, nato pa se držal dveh pravil: da so vse druge točke od središčne pravilno oddaljene, torej sorazmerno glede na oddaljenost v resnici, in v isti smeri neba kot v resnici.
Celine velike, kot so v resnici
Originalna podoba je sicer doživela nekaj sprememb, najpomembnejše pa je ostalo: za središčno točko so izbrali severni tečaj, tako da v središču ni nobena država. Svet je tako videti nevtralen. Posledica te projekcije je tudi, da je razmerje med velikostmi celin pravilno, nasprotno od popačenih klasičnih zemljevidov, ki uporabljajo Mercatorjevo projekcijo. Zaradi tega je na logotipu OZN denimo Severna Amerika precej manjša kot na zemljevidih, Afrika pa precej večja, kar pa samo ustreza dejanskemu stanju. Svet je tako videti enakopraven, v skladu z idejami OZN, odet pa je v oljčni vejici, že od antičnih časov simbol miru.
Logotip konference je bil priljubljen in ga je svetovna organizacija vzela za svojega. Generalna skupščina ga je ob manjši spremembi dokončno potrdila 7. decembra 1946. McLaughlin je vedel, da se je s tem svojim delom zapisal v zgodovino. »To je tisto, po čemer me poznajo. Neki hotel, ki sem ga snoval, so že porušili. Za ta logotip pa upam, da bo preživel večino mojih stavb in živel naprej,« je leta 2007 dejal ob praznovanju stoletnice. Umrl je dve leti kasneje.