Že sredi septembra bo promet ponovno stekel skozi staro cev predora Učka, ki je deležna popolne obnove. »V desetih mesecih je na projektu delalo več kot 400 ljudi,« je povedal Luka Rigo, inženir na gradbišču. »Delalo se je v dveh, občasno tudi v treh izmenah.«

Na reški strani približno 200 delavcev zaključuje zadnje priprave pred miniranjem in izkopavanjem. Delo na izjemno zahtevnem terenu poteka v treh izmenah. Lucijan Dušić, vodja Centra za upravljanje predora Učka, je pojasnil, da »bodo razširili obstoječo traso za dodatna prometna pasova.«

Traso avtoceste od predora do Matuljev so zrisali že v 60. letih prejšnjega stoletja. Christian Santaleza, tehnični direktor podjetja Bina Istra, je poudaril, da verjamejo, da bodo do konca leta 2026 »odprli tudi ta najsodobnejši avtocestni odsek na Hrvaškem.« Nova avtocesta bo Istro povezala s Kvarnerjem in omogočila vožnjo od Pulja do Zagreba v manj kot dveh urah in pol.

Novi most in zaključek projekta

Vzporedno z deli v predoru in na avtocesti načrtujejo še odprtje novega mostu na reki Mirni in viadukta Limska Draga. Projekt v skupni vrednosti 200 milijonov evrov bo označil zaključek gradnje Istrskega ipsilona, ki se je začela že leta 1981. Odsek od Matuljev do tunela Učka je eden najbolj obremenjenih v državi, na vrhuncu sezone ga dnevno prevozi več kot 18.000 vozil, opozarjajo pa, da lahko še vedno pričakujemo zastoje.

Priporočamo