Obnova stare cevi predora Učka, ki so jo za promet prvič odprli leta 1981, velja za enega največjih infrastrukturnih projektov na istrskem ipsilonu. Predor upravlja avtocestno podjetje Bina Istra, vrednost obnove cevi pa je znašala 25 milijonov evrov.

Doslej je dvosmerni promet potekal skozi eno cev predora, ki so jo odprli septembra lani.

Promet skozi obe cevi bo bistveno povečal varnost in pretočnost, je ob četrtkovem slovesnem odprtju povedal direktor avtocestnega podjetja Bina Istra Dario Silić.

Cestnina se po njegovih besedah ne bo zvišala. Ta je sicer visoka že zdaj. Vozniki morajo za vožnjo po avtocesti od Pulja do Učke, ki vključuje tudi uporabo predora, plačati 11,40 evra, kar pomeni skoraj 23 evrov v obe smeri. Ti je več, kot stane tedenska vinjeta v Sloveniji.

Predor Učka je eden od najpomembnejših infrastrukturnih objektov na Hrvaškem. Je tretji najdaljši predor v državi, daljša sta Mala Kapela s 5821 metri in Sv. Rok s 5679 metri dolžine.

Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa. Skozi predor Učka vsak dan pelje okoli 14.000 vozil, v poletnih mesecih pa približno 18.000. V zadnjih 40 letih je šlo skozenj po Silićevih besedah 80 milijonov potnikov, ne da bi se pri tem kdo smrtno ponesrečil.

Projekt dograditve vzhodnega kraka istrskega ipsilona ima sicer tri faze - avtocesto od Pazina do predora Učka, ureditev avtoceste od predora do Matuljev ter drugo cev predora. Dela so se začela leta 2016, projekt pa je skupno ocenjen na 570 milijonov evrov. Vsi omenjeni posegi bodo predvidoma končani do konca 2026.

Priporočamo