HAC trdi, da gre za korak k pravičnejšemu in bolj trajnostnemu sistemu cestninjenja. Hkrati gre za priprave na nov in sodobnejši sistem cestninjenja, ki bo v skladu z evropskimi standardi.

Kaj prinašajo spremembe?

  • Lahka vozila (skupine I.A, I. in II.): Popust na ENC v predplačniškem sistemu (vplačilo na ENC račun) ostaja nespremenjen, torej 21,74 odstotka. Uporabnikom lahkih vozil v post-plačniškem sistemu (ki imajo svoj ENC račun povezan s plačilno kartico) bo po novem omogočen enak popust, in sicer 21,74 odstoka, namesto dosedanjih 13,04 odstotka. Sezonski popust v višini 33,48 odstotka za uporabnike lahkih vozil v predplačniškem modelu, ki se uporablja v obdobju od 1. novembra do 31. marca, ostaja enak.

  • Težka vozila (skupini III. in IV.): Popusti bodo poenoteni tako v predplačniškem kot v post-plačniškem modelu in bodo znašali 21,74 odstotka. Do sedaj je popust za težka vozila v post-plačniškem modelu (povezan s plačilno kartico in registrsko oznako) znašal 30,43 odstotka. Sezonski popust v višini 33,48 odstotka za uporabnike težkih vozil v predplačniškem modelu, ki se uporablja v obdobju od 1. novembra do 31. marca, se ukinja in prav tako znaša 21,74 odstotka.

Revizija emisijskih popustov

Poleg poenotenja popustov ENC se revidirajo tudi emisijski popusti:

  • Za vozila EURO V in EEV (okolju prijaznešje vozilo) se popust zmanjšuje s 5 odstotkov na 3 odstotke.

  • Za vozila EURO VI se popust zmanjšuje z 12 odstokov na 7 odstotkov.

  • Emisijski popust za vozila EURO IV se ukinja. Vozila EURO IV že dve leti v evropskih državah nimajo popusta, vendar tem vozilom kljub temu ostaja popust 21,74 odstotka na ENC.

  • Dodatni popust v višini 7 odstotkov za vozila EURO VI je bil uveden 1. aprila 2020 kot začasna podporna mera med krizo zaradi pandemije. Cilj emisijskih popustov je spodbujanje uporabe vozil z nizkimi ali ničelnimi emisijami.
Priporočamo