"Zaradi humanitarne krize smo nad Gazo pravkar odvrgli hrano," je na omrežju X zapisal francoski predsednik Emmanuel Macron. Pri tem je Izrael pozval, naj stori več za omejitev lakote v enklavi. "Dostave iz zraka niso dovolj. Izrael mora omogočiti popoln humanitarni dostop, da bi se spopadli s tveganjem lakote," je dodal.
Francoski zunanji minister Jean-Noel Barrot je pred tem pojasnil, bo Pariz s štirimi preleti iz Jordanije na območje Gaze dobavil okoli 40 ton humanitarne pomoči, navaja nemška tiskovna agencija dpa.
Nemška vojska je po navedbah obrambnega ministrstva nad Gazo odvrgla 34 palet s skoraj 14 tonami hrane in medicinskih potrebščin. Španska vojska pa je nad enklavo odvrgla okoli 12 ton hrane, s katerimi bi lahko nahranili približno 11.000 ljudi, navaja španska tiskovna agencija EFE.
Za lakoto krivijo Izrael
Tudi španski zunanji minister Jose Manuel Albares je opozoril na lakoto v Gazi in zanjo okrivil Izrael. Razmere v opustošeni enklavi je označil za sramotne in izraelsko vlado pozval, naj omogoči stalen, neprekinjen in prost pretok humanitarne pomoči.
V luči katastrofalnih razmer v Gazi se namerava tudi Italija pridružiti državam, ki so v zadnjih dneh iz zraka dobavile pomoč prebivalcem Gaze. Kot je danes napovedal obrambni minister Guido Crosetto, bo Italija z dostavami pomoči iz zraka pričela 9. avgusta, navaja italijanska tiskovna agencija Ansa.
Italija namerava ob tem iz enklave evakuirati otroke, ki potrebujejo zdravljenje. Vlada v Rimu namreč pripravlja načrt za evakuacijo okoli 50 ljudi, vključno z odraslimi spremljevalci otrok, je povedal zunanji minister Antonio Tajani.
Dostava s tovornjaki bi bila bolj učinkovita
Vodja agencije ZN za palestinske begunce (UNRWA) Philippe Lazzarini pa je znova opozoril na neučinkovitost dostave pomoči iz zraka. "Tovornjaki prepeljejo dvakrat več pomoči kot letala," je zapisal na omrežju X in dodal, da so letalske pošiljke pomoči vsaj stokrat dražje od dostave enake količine zalog po kopnem.
"Če obstaja politična volja, da se dovolijo zračni transporti - ki so zelo dragi, pomanjkljivi in neučinkoviti, bi morala obstajati podobna politična volja za odprtje cestnih prehodov," je še dodal. Prav tako je spomnil, da okoli 6000 tovornjakov agencije UNRWA še vedno čaka na dovoljenje za vstop v Gazo.