Irsko zagonsko podjetje Manna Aero je naštelo že več kot 200.000 dostav – ne le na Irskem, ampak tudi v finskem mestu Espoo in ameriškem Teksasu, kmalu pa se nameravajo širiti tudi v Veliko Britanijo.
»Velika Britanija bi bila za nas najpomembnejši evropski trg. Tam je dostava hrane najbolj razvita, naš produkt pa se odlično prilega britanskemu maloprodajnemu okolju,« je povedal direktor podjetja Bobby Healy.
Najpogosteje dostavljajo kavo in – jajca
Po besedah direktorja sta najpogostejši naročili kava in jajca. »Zelo nas je presenetilo, koliko jajc dostavljamo. Mislim, da ljudje preizkušajo, ali lahko dostavimo nekaj tako občutljivega – a za nas to ni težava,« je dejal Healy.
Kot je še povedal, brezpilotniki za dostavo potrebujejo povprečno tri minute, pakete pa spuščajo po biorazgradljivi vrvici. »Kupci morajo zagotoviti, da je mesto pristanka (najpogosteje dvorišče ali vrt) brez ovir. Pred spustom paket pregleda upravljalec z brezpilotnikom, ki uporablja kamero, usmerjeno navzdol. Hrano nato spusti po biorazgradljivi vrvici, ta pa se po dostavi samodejno pretrga.«
Podjetje poudarja, da so zračne dostave tišje, varnejše, okolju prijaznejše, hkrati pa tudi poslovno učinkovitejše od klasičnih dostavnih vozil na cestah, navaja SkyNews.
Prebivalci: Sliši se kot helikopter
Vsi pa nad novim načinom dostavljanja niso navdušeni. Številni prebivalci dostavo z brezpilotniki opisujejo kot zelo hrupno. Mark Hammond iz Blanchardstowna pravi, da je hrup zelo stresen.
»Ko so dostave konstantne, se ne moreš sprostiti. Tako ni samo pri naju z ženo Florence – vsa soseska ima pomisleke,« je dejal. Florence dodaja, da brezpilotniki »zvenijo kot helikopterji«. Tudi njun sosed Michael Dooley pravi, da so brezpilotniki izjemno moteči. »Imajo zelo oster pulzirajoč zvok, ki ga slišiš že od daleč. Ko se spustijo najnižje, da spustijo paket, postane hrup nevzdržen,« opozarja Dooley.
Podjetje: Hrup je le stvar zaznave
Manna se brani s podatki raziskave Trinity Collegea, ki kažejo, da je raven hrupa brezpilotnikov nižja od običajnega mestnega hrupa. »Znanost potrjuje, da smo tišji od vsakdanjih urbanih zvokov. Vlagamo v nove tehnologije pogonov in propelerjev. Menim, da je problem predvsem percepcija – tako kot pri vsaki novi tehnologiji: avtomobilih, parnih strojih, umetni inteligenci, 5G … Ljudje se sprva bojijo, nato pa sprejmejo,« pojasnjuje Healy.
Pomanjkanje regulacije
»Res je, gre za inovacijo, a moramo biti realni. Vpliv na stanovanjska območja je treba upoštevati. Inovacije so pomembne, a tudi regulacija,« pravi poslanka Emer Currie.
Irska vlada je nedavno sprejela okvirno politiko za brezpilotnike, vendar kritiki opozarjajo, da konkretnih zakonov in pravil še vedno primanjkuje. Manna pa priznava, da je regulativno okolje EU prijaznejše do brezpilotnikov kot v ZDA ali Združenem kraljestvu.