Španija je zaradi dodatnih pristojbin oglobila pet letalskih prevoznikov zaradi zaračunavanja ročne prtljage; zdaj se bitka za svobodo, da se v zgornji predal stlači "debelejša" torba, seli tudi v druge države. V sredo so se potrošniške organizacije iz 12 evropskih držav pridružile španski pravni bitki proti nizkocenovnim letalskim prevoznikom, ki potnikom zaračunavajo prevoz večjih ročnih kovčkov.

Koalicija, ki jo vodi Evropska potrošniška organizacija BEUC je pri Evropski komisiji vložila pritožbo glede teh "nezakonitih" pristojbin in zahtevala "preiskavo po vsej EU" zaradi komercialnih praks prevoznikov Ryanair, EasyJet, Wizz Air, Transavia, Volotea, Vueling in Norwegian Airlines.

Španska globa in burni odzivi

Novembra je španski minister za varstvo potrošnikov Pablo Bustinduy petim od naštetih prevoznikov naložil 179 milijonov evrov globe zaradi nepoštenih praks, med katere po njegovem sodi tudi zaračunavanje ročne prtljage.

Izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary je globo obsodil, Bustinduya označil za "norega španskega komunističnega ministra" in javno pokazal kartonasto podobo ministra, oblečenega v klovna v predpasniku z napisom "Dvigujem cene." Ob tem je zatrdil, da bi več brezplačne ročne prtljage dvignilo cene letalskih vozovnic.

Bustinduy mu je odvrnil: "Če je vaš poslovni model zgrajen na nezakonitih praksah, potem je problem v vašem poslovnem modelu."

Po najnovejših letnih rezultatih Ryanaira so pomožni prihodki, vključno s pristojbinami za ročno prtljago in dodatne storitve, kot so izbira sedežev in prednostno vkrcanje, znašali 4,7 milijarde evrov od skupnih prihodkov v višini 13,95 milijarde evrov.

Debata o "razumno veliki ročni prtljagi"

"Nizkocenovni letalski prevozniki že dolgo uveljavljajo prakse, ki izkoriščajo pravice potrošnikov, in odkrito ignorirajo sodbo sodišča EU iz leta 2014, da je zaračunavanje dodatnih pristojbin za razumno veliko ročno prtljago nezakonito," je dodal.

Od takrat se je razprava osredotočila na to, kaj je in kaj ni razumna velikost in teža kovčka. 

Po mnenju letalskih prevoznikov sodba od njih zahteva le, da brezplačno dovolijo majhne torbe. "Vsi letalski prevozniki potnikom omogočajo, da kot del vozovnice prinesejo eno torbo oziroma predmet," je dejala Ourania Georgoutsakou, generalna direktorica letalskega lobija Airlines for Europe, in dodala, da je to skladno s sodno odločbo.

Dodala je, da bi akcija BEUC "zmanjšala izbiro potrošnikov in prisilila vse potnike, da plačajo za dodatne storitve, ki jih morda ne potrebujejo," saj bi "obvezna ročna prtljaga prisilila do 50 milijonov potnikov samo v Španiji, da plačajo za nekaj, česar ne želijo."

Evropski komisar za promet Apostolos Tzitzikostas želi, da letalski prevozniki sami določijo "ambiciozen skupni standard za dovoljene količine ročne prtljage," je dejal v svojem govoru na zadnjem sestanku članov Airlines for Europe. "To je vprašanje, ki neposredno vpliva na potnike, in osebno mi je zelo mar zanj."

Priporočamo