Kitajska ladijska družba Sea Legend Line je prejšnji teden eno od svojih ladij na pot proti Evropi prvič poslala čez Arktiko. Ladja Istanbul Bridge je iz Qingdaa v provinci Šantung izplula 16. septembra. Natanko mesec dni kasneje jo pričakujejo v poljskem Gdansku, pred tem pa se bo ustavila v Felixstowu, največjem kontejnerskem pristanišču Združenega kraljestva, ter v Rotterdamu in Hamburgu.
Potovanje iz Ningba, ki bo zadnji od treh postankov na Kitajskem, do Felixstowa bo trajalo 18 dni, kar je teden dni manj, kolikor traja pot z vlakom China–Europe Railway Express. Ladijska pot po običajni trasi čez Sueški prekop sicer traja 40 dni.
Taljenje ledu
Pot vzdolž severne obale Rusije je po navedbah Sea Legend Line dražja od običajne poti. Za zdaj nameravajo to pot uporabljati za časovno občutljiv tovor in za blago visoke vrednosti, poroča South China Morning Post.
Poskusno plovbo čez Arktiko omogočajo podnebne spremembe, zaradi katerih se je stalilo toliko ledu, da je pot sploh mogoča. »Dejstvo je, da se Arktika odpira,« pravi Malte Humpert, višji sodelavec in ustanovitelj Arktičnega inštituta. »To je prva velika regija na svetu, kjer podnebne spremembe hitro in aktivno spreminjajo geopolitično dinamiko zaradi virov in dostopnih ladijskih poti,« dodaja. Kot pravi, gre pri plovbi čez Arktiko za zdaj za poskusni projekt, ki četudi se izkaže za uspešnega, še precej časa ne bo izpodrinil uveljavljenih ladijskih poti.