Premiera bo v petek, 22. februarja, ob 21. uri, ponovitve pa 23., 25. in 26. februarja. Predstava je nastala v koprodukciji z umetniškim društvom Osum in MGL.

Predstava omogoča gledalcu, da najde svojo lastno intimnost, je na današnji predstavitvi v MGL povedal režiser Filipčič, ki je obenem scenograf. "Predstave, kot je Tosca v tem mojem stilu, bazirajo na interakciji z gledalcem. Kar pomeni, da v osnovni strukturi sledimo neki naraciji, obenem dopuščam neko lastno potovanje skozi zgodbo, ki si jo ustvari gledalec med predstavo," je pojasnil.

Filipčič je dodal, da je predstava nastajala v "zanimivi atmosferi" in da je prvič delal z Jožico Avbelj, ki je "res vrhunska igralka". Avbljeva je po režiserjevi sodbi "super". To je še posebej pomembno, ker v njegovih predstavah igralec "nosi zgodbo in samo predstavo". Baza, ki jo on nastavi, se potem gradi znotraj samega igralca.

"Izvrstna" je po režiserjevih besedah tudi Mirjam Tola, s katero je Filipčič sodeloval že pri nekaterih komercialnih projektih. V tandemu z Avbljevo sta "zelo močni" in dosegata učinek, kakršnega si je želel doseči. Pomembni so tudi ostali sodelavci in v Tosci so se zbrali vrhunski tvorci na svojem področju - kostumograf Alan Hranitelj, svetovalka za gib Tanja Zgonc in drugi.

Jana Pavlič, ki je s Filipčičem pred enim letom sodelovala pri predstavi La La La, je povedala, da sta z režiserjem tokrat ustvarila točno določen ženski lik, Tosco, ki je dala močan pečat zgodovini gledališča in opere. Tosca je nastala kot gledališka igra, napisana za divo Sarah Bernhardt, nato so jo prenesli v operno obliko. Nastal je sodoben lik, hkrati pa nosi tudi nostalgijo vsega, kar nas v gledališču zanima.

Avbljeva je povedala, da je besedilo iz štirih delov, v katerih je v ospredju raziskava življenja Marie Callas, Tosce, ki je bila tudi igralka, neke reporterke in igralke - same Avbljeve. Igralko je pri predstavi zanimalo: ali je igra lahko enako močna kot glas, ali bo doseženo ravnovesje v igri teh primarnih umetniških izrazov. Sprva se ji je zdelo to nemogoče, skozi delo pa sta se umetnici "sestavili", dopolnili.

Mirjam Tola, ki nastopa po mnogih evropskih opernih odrih, prvič sodeluje v takšnem gledališkem projektu, sicer pa je v Ljubljani pred nekaj leti že pela "pravo" Tosco. Pri delu z Avbljevo se je, kot je pojasnila, ogromno naučila. Bilo je težko, ker na odru nastopa, ne da bi govorila ali pela, razen na koncu. Sicer pa: "Bila je lepa izkušnja."

Tosca je zadnja Puccinijeva opera. Ob krstni uprizoritvi leta 1900 v Rimu je razburila umetniške in politične kroge, zaradi svoje vizionarske prepletenosti političnega ozadja z neizprosno igro moči in čustev pa vedno znova privablja najširše občinstvo po vsem svetu.