"Recite jim, da je prišlo do izpada električne energije"

Posnetki pogovora iz komandnega mostu dokazujejo, da je kapitana Francesca Schettina skrbelo, da ladja tone. "Le kaj sem storil?" se je spraševal nekaj sekund po tem, ko se je s Costo Concordio zaletel v greben. Šefa strojnice je nato vprašal: "Torej res tonemo?"

Kljub dejstvom je tri minute kasneje, ob 9.54, osebju ukazal, naj potnikom ne povedo, kakšen je pravi obseg katastrofe. "Recite jim, da je prišlo do izpada električne energije," je ukazal. Le osem minut kasneje je isto zagotovil italijanski obalni straži. "Na ladji imamo električni mrk, položaj še ocenjujemo. Morda bomo potrebovali vlačilca," je slišati v posnetkih črne skrinjice.

"Vse je pod nadzorom"

Strokovnjaki kapitana zdaj obtožujejo, da je prav njegovo ravnanje privedlo do dejanskega obsega nesreče 13. januarja, v kateri je umrlo 32 ljudi. Medtem, ko je 4200 potnikov že zapuščalo ladjo, je kapitan govoril s svojo ženo in ji dejal, da je "vse pod nadzorom". Kljub vsemu pa je dodal, da je njegove kariere konec. Ob 11.19 še ni zapustil ladje, jo je pa zapustil, preden so bili evakuirani vsi potniki. Kapitan bi moral ladjo zapustiti zadnji. Kasneje je trdil, da se je "spotaknil" in padel v rešilni čoln, ki ga je odpeljal na kopno.

Zdaj ga preiskujejo zaradi povzročitve smrti 32 ljudi, prehitrega odhoda z ladje in zaradi lažne komunkacije s pomorskimi oblastmi. Ladja je medtem še vedno tam, kjer je januarja nasedla. Strokovnjaki jo bodo poskusili splaviti, odpeljati v pristanišče in jo uničiti.