Učitelj na III. gimnaziji v Osjeku Davor Tanocki je uredništvu Jutarnjega lista poslal pismo, v katerem se je izredno kritično odzval na reakcije dijakov in medijev glede težavnosti mature iz hrvaškega jezika, ki so ga dijaki pisali v sredo.

Tanocki je bil kritičen do načina učenja, ki pri dijakih vzpodbuja učenje na pamet, zanemarja pa razmišljanje in samostojno delo. Pri tem se je obregnil ob nastop dijaka VII. zagrebške gimnazije, ki je na poročilih hrvaške nacionalne televizije samozavestno ponovil "interpretacijo“ renesančne pesnitve "Ribarjenje in ribiško prigovarjanje", izpod peresa hrvaškega pesnika Petra Hektorovića. Tanocki je prepričan, da je učenec zgolj ponovil, kar mu je učiteljica povedala med poukom in kar je prebral v učbenikih, namesto, da bi se dijake vzpodbujalo k samostojnem branju besedil in interpretiranju.

"Jasno je, da kakšen sodoben pristop, ki bi temeljil na razumevanju, ne odgovarja družbi niti šoli kot delu širše družbene skupnosti. Ideal je ustvariti pol izobraženega poslušneža, volivca, ki nekritično obkroži ponujeno, učenca, ki ne postavlja odvečnih vprašanj, ljudi, ki bodo nemo pustili, da se jih izropa, izpite, ki jih bodo znali rešiti vsi!“ je zapisal Tanocki, ki meni, da je hrvaško šolstvo uspelo lobotomizirati učence, kot merilo uspešnosti pa je postaviti količino na pamet naučenega gradiva in čimbolj zvesto reprodukcijo le-tega.