Srbija, ki je marca postala kandidatka za članstvo v uniji, je bila sicer tokrat prvič povabljena na tako pomemben sestanek povezave, so sporočili iz srbske vlade. A Cvetković je moral zaradi okvare na letalu ostati doma.

Srbska vlada ima sicer po zadnjih podatkih na razpolago dve letali - learjet 31a, ki je bil proizveden leta 1991, in falcon 50, izdelan leta 1981. Kot navaja srbska tiskovna agencija Tanjug, je imel doslej več težav z okvarami falcon.

Sicer pa je Srbija po poročanju Tanjuga, kar zadeva vladna letala, v primerjavi z državami v regiji med skromnejšimi. Tako na primer vlada Republike srbske razpolaga z letalom cessna 525, katerega vrednost je ocenjena na najmanj pet milijonov dolarjev in ki spada v kategorijo najsodobnejših modelov za VIP polete.

Hrvaški državni vrh lahko računa na luksuzni challenger CL 612, ki je stal 18 milijonov dolarjev. Makedonija, ki je leta 2004 v letalski nesreči v BiH izgubila takratnega predsednika Borisa Trajkovskega, pa je leta 2005 kupila learjet 60, za katerega je plačala 11 milijonov dolarjev.

Tudi Slovenija je leta 2001 za 33 milijonov dolarjev kupila falcona 2000 EX, a ga državni vrh ni uporabljal, saj je javnost ujezilo dejstvo, da bi se politiki okrog vozili z luksuznim letalom. Letalo so imeli nekaj časa v najemu v ZDA, od leta 2009 pa je bilo parkirano na brniškem letališču, potekala pa so nadaljnja pogajanja za njegov najem. Vlada je nato aprila letos sklenila, da ga proda.