Jacques Loiseau je predsednik francoskega združenja ladijskih kapitanov (AFCAN), povedal pa je, da ga v nedavni nesreči čudi ravno velikost ladje. Njegovo združenje je pogosto skušalo usmeriti pozornost na nevarnosti, ki jih predstavljajo čedalje večje ladje, piše francoska tiskovna agencija AFP. Loiseau je dodal, da se s tako velike ladje niti v najboljših razmerah v primeru nesreče ne da rešiti vseh potnikov.

290 metrov dolga in 38 metrov široka Costa Concordia je prevažala približno 4200 potnikov in članov posadke, vendar pa še zdaleč ni največja ladja, ki pluje po svetovnih morjih. Obstajajo križarke, ki lahko sprejmejo do 6000 potnikov in 2000 članov posadke.

Različni jeziki potnikov so velika ovira

V poročilu, ki ga je izdal North Atlantic Coast Guard Forum po simulaciji nesreče, je navedeno, da v primeru nesreče na masivni križarki evakuacija in reševanje potnikov postajata zelo kompleksna operacija z velikim tveganjem za izgubo človeških življenj. V primeru nevarnosti pa bi bilo zelo težko, da bi le ena država lahko hitro in uspešno izvedla vse varnostne ukrepe.

V nesreči na morju se lahko s pomočjo helikopterja reši 20 do 30 ljudi, kot smo pa omenili pa je na križarkah navadno več tisoč ljudi. Da bi rešili vse, je skoraj neizvedljivo, velika ovira pa so tudi različni jeziki, ki jih potniki govorijo.

Loiseau zaključuje, da je težko koordinirati reševanje, ko je na različnih nadstropjih na tisoče paničnih ljudi, ki govorijo tudi nekaj deset različnih jezikov, v kriznih situacijah pa je pogosto težko najti ustrezne besede in tolažiti ter usmerjati ljudi.