»Naš nadzor poteka tako, da najprej z matične ladje spustimo dron, ki nam predvaja sliko ribiškega plovila, da ocenimo varnost vkrcavanja nanj in tudi že morebitne nepravilnosti. Do ribiške barke nato s hitrim čolnom odpluje mešana ekipa štirih ribiških inšpektorjev,« je delo v mednarodni ekipi opisal Robert Smoje z Inšpektorata za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo.
»Odkrili smo dve kršitvi ribiške zakonodaje, ko so ribiči lovili z mrežami s premajhnimi očesi. Glob ne izdajamo. Če odkrijemo kršitve, pošljemo zapisnik organom v državi, od koder prihaja ribiška barka. Te potem poskrbijo za ukrepe,« je povedal. Tovrstni nadzor običajno opravljajo v mednarodnih vodah, razen če katera od držav članic posebej zaprosi za njihov prihod v teritorialne vode.
Evropska agencija za nadzor ribištva že 20 let koordinira ribištvo za države Evropske unije. Lani so opravili več kot 45.000 inšpekcij v mednarodnih vodah ob državah EU in v Indijskem oceanu. »Prilagajati se moramo podnebnim spremembam in varnostnim razmeram. A ko gre za morje, smo uspešni samo, če delamo skupaj,« je poudarila Susan Steele, direktorica Evropske agencije za nadzor ribištva. Sodelovanje med slovensko, italijansko in hrvaško ribiško inšpekcijo v Jadranu je postavila za zgled v Evropski uniji.
Evropska ribiška agencija je tesno povezana z Agencijo za varnost in Evropsko agencijo za mejno kontrolo Frontex, tako da skupaj izvajajo tudi dejavnost obalne straže. »Ladja torej ne nadzira samo ribičev, ampak ima tudi opremo za odziv na onesnaženja na morju ter za iskanje in reševanje,« poudarja Jadran Klinec, direktor Uprave za pomorstvo.