Riko bi tako dela izvedel za skoraj 119,7 milijona evrov brez davka na dodano vrednost oz. malenkost manj kot 146 milijonov evrov z davkom. To je znotraj najvišje dopustne vrednosti na razpisu.
Skladno z razpisno dokumentacijo javnega naročila, ki je bilo objavljeno sredi aprila, je najvišja dopustna vrednost ponudbe nekaj manj kot 120,7 milijona evrov brez davka na dodano vrednost oz. skoraj 147,2 milijona evrov z davkom. Rikova ponudba je tako znotraj dovoljenih okvirov.
Nadgradnja železniškega logističnega vozlišča Jesenice bo predvidoma zajemala nadgradnjo tirov in vozne mreže, ureditev nove peronske infrastrukture in rekonstrukcijo dveh obstoječih peronov in podaljšanje podhoda, s katerim se poleg dostopa do peronske infrastrukture povežeta tudi center mesta Jesenice in Podmežakla ter se omogoči lažji in varnejši prehod pešcev med severno in južno stranjo Jesenic.
Obenem so del projekta obnova obstoječega podvoza, prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav, gradnja nove prenosne elektronapajalne postaje,obnova postajnega poslopja ter gradnja novega mostu čez potok Jesenica.
Za izvedbo projekta je Evropska komisija Sloveniji potrdila tudi sredstva iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini skoraj 56,6 milijona evrov.
Gre sicer za trenutno tretji največji projekt na železniškem omrežju za gradnjo drugega tira Koper-Divača in nadgradnjo osrednje železniške postaje v Ljubljani.
Visoka rast ocenjenih stroškov
V javnosti je naložba v nadgradnjo širšega območja jeseniške železniške postaje odmevala predvsem zaradi skokovitega dviga finančne vrednosti od prvotnih ocen. Direkcija je razpis za nadgradnjo jeseniškega železniškega logističnega vozlišča objavila že konec leta 2023, že pred tem pa je uradna vrednost projekta s prvotno ocenjenih 81 milijonov evrov na podlagi upoštevanja inflacije in stanja na gradbenem trgu poskočila na 137 milijonov evrov.
Na prvi razpis so prispele tri ponudbe. Najnižjo je oddal Riko v vrednosti 170 milijonov evrov skupaj z DDV. Hrvaška Kufner Grupa in Remont pruga Matić sta skupaj ponudila izvedbo del za 176 milijonov, VOC Celje pa za 179 milijonov evrov.
Ministrstvo za infrastrukturo je glede na višino prejetih ponudb odredilo revizijo projekta. Ta je pokazala, da je projekt potreben in upravičen v takšni obliki, kot je načrtovan, in da ponujene cene ustrezajo razumnim tržnim cenam.
Ker je ponudba Rika z izjemo ponudbene cene edina izpolnjevala vse ostale zahteve in pogoje za sodelovanje, ki so bili določeni v razpisni dokumentaciji, je direkcija nato nadaljevala oddajo javnega naročila z izvedbo konkurenčnega postopka s pogajanji.
Vendar se je postopek marca zaključil brez oddaje naročila. Končna dosežena ponudbena cena je namreč skupaj z DDV znašala skoraj 164 milijonov evrov, direkcija pa je ugotovila, da ta presega zagotovljena sredstva.
Portal Info360 sicer piše, da je direkcija za infrastrukturo nižjo dopustno vrednost projekta dosegla, ker je na ponovljenem razpisu zmanjšala vrednost nepredvidenih del in iz projekta izločil dve postajališči - Hrušica in Plavž.