Slovenija ponuja popolno kuliso za nepozabne in najbolj inovativne dogodke. Hitro se lahko zapeljete do Alp, večjih mest, Sredozemlja, Krasa, term in zdravilišč. Kratke razdalje, odlična kulinarika in številne možnosti bodo zadovoljile še tako zahtevne stranke.
Slovenija kot tržna znamka
Pred 33 leti je postala Slovenija nova turistična destinacija na svetovnem zemljevidu. Sicer je imela za seboj večstoletno tradicijo turizma, ki ga je od prve polovice 19. stoletja tržila pod imeni krovnih držav. Repozicioniranje na turističnem trgu in izgradnja podobe Slovenije kot turistične destinacije, torej samostojne države, sta bili zahtevni nalogi. Takratna izguba mednarodnega tržnega deleža ni bila edini izziv, s katerim se je slovenski turizem spopadal po letu 1991. V teh desetletjih so se spremenili tudi struktura gostov in njihove potrebe, zgodila sta se privatizacija in prestrukturiranje turističnih podjetij, prav tako je bilo nekaj korenitih sprememb v organizaciji turizma, tako na nacionalni kot na lokalni ravni. Vse to je dalo pečat današnji podobi turizma v Sloveniji. Tudi kar zadeva kongresni turizem.
Visoka kulinarika in
zahtevna organizacija
Organiziranje srečanj, prireditev, simpozijev, okroglih miz sodi pod kongresni turizem, ki prinaša velike dobičke. Tudi zato, ker kongresni udeleženec v povprečju potroši precej več kot klasični gost. Posledično se v tej sferi zahteva visoka raven kakovosti na vseh področjih ponudbe in višje cene storitev.
Kot pravijo naše nacionalne organizacije, ki tvorijo turistično mrežo, je Slovenija zelo cenjena zaradi svoje kompaktnosti, varnosti, prizadevanj za trajnost, visokih zdravstvenih standardov in okolja brez stresa. Profesionalnost in pristop »da, zmoremo« sta skupaj z odlično gostinsko infrastrukturo že prepričala številne organizatorje srečanj. Oznaka Green and Safe zagotavlja najvišje zdravstvene in varnostne standarde, prav tako sistem certificiranja Varno in zdravo na dogodke pod okriljem Kongresnega urada Slovenije.
Conventa – prepričljiva leta
Med zadnjimi novicami Kongresnega urada Slovenije je namreč prav to – kakšnih je bilo zadnjih 'sladkih' 16 let obstoja Convente? Po njihovih podatkih so gostili 3.639 vabljenih gostov in 1.975 razstavljavcev, ki so sklenili 49.263 poslovnih sestankov. Kot so zapisali, je Conventa je že vrsto let let stičišče najboljših organizatorjev dogodkov med Helsinki in Istanbulom ter Milanom in Bakujem. Med 20. in 22. februarjem 2024 se bo 120 razstavljalcev iz 16 držav srečalo s 160 vabljenimi gosti iz 31 držav. V letu 2024 organizatorji menda presenečajo s številnimi novostmi. Med drugim bo Conventa prvič gostila forum ključnih odločevalcev »Conventa Crossroads.« Forum je namenjen povezovanju upravljalcev destinacij z različnimi odločevalci iz politike.
Organizatorji bodo poleg tega prvič izračunali trajnostno oceno dogodka po modelu Zelena kongresna zvezda. S tem se bodo odzvali na izzive zelenega prehoda industrije srečanj. Conventa se po mnenju organizatorjev pozicionira med velike globalne dogodke (IMEX, IBTM) in manjše poslovne borze (M&I Forums, MCE forums) ter trdno ostaja v družbi najpomembnejših regionalnih dogodkov (The Meetings Show, Aime, ITCM China). Gorazd Čad, soustanovitelj Convente, meni, da biti ena izmed vodilnih poslovnih borz v Evropi ni samoumevno, ampak zahteva veliko dela in sodelovanje z vrhunskimi partnerji.
»Conventa poteka neprekinjeno že vse od leta 2009. Če dogodek neprekinjeno poteka že toliko let, potem organizatorji najbrž nekaj delamo prav. Pri tem pa ključno vlogo igra 20 strateških partnerjev, s katerimi skupaj soustvarjamo dogodek.« Organizatorji Convente na svoji spletni strani posebej poudarjajo, da je kakovost vabljenih gostov ključna za uspeh Convente. Kakovost zagotavljajo z obljubo, da na dogodek vsako leto pripeljejo vsaj 70 odstotkov novih vabljenih gostov.
Cankarjev dom
kot izjemni gostitelj
Na lanskem 53. letnem srečanju in generalni skupščini IAPCO v Izraelu je Cankarjev dom kot edini član te mednarodne organizacije v Sloveniji prevzel prapor za izvedbo naslednjega srečanja. Dogodka so se udeležile direktorica kongresno-komercialnega programa mag. Breda Pečovnik, vodja pridobivanja v marketingu mag. Dušica Todorović, strokovna sodelavka za kongresno-komercialni program Alenka Kregar in direktorica Turizma Ljubljana mag. Petra Stušek.
Po uspešni kandidaturi je IAPCO Cankarjevemu domu zaupal izvedbo svojega najpomembnejšega stanovskega srečanja – letne skupščine in generalne skupščine od 28. februarja do 2. marca 2024. Združenje postavlja globalne standarde v kongresni industriji srečanj, zato je dogodek za Slovenijo izjemnega pomena. Cankarjev dom je srečanje uspešno gostil prvič že pred dobrimi 20 leti, tokrat lahko pričakujemo okoli 160 strokovnjakov iz industrije srečanj z vsega sveta. Rdeča nit je zasnovana na prispevkih vrhunskih strokovnjakov z različnih področij, predvsem bi radi poudarili avtentičnost zelene Slovenije in trajnostni razvoj. Slogan dogodka je Be the Flow (aware, responsible, smart). Udeležencem bodo organizatorji predstavili najboljše, kar Slovenija premore na športnem, kulturnem in znanstvenem področju, pri tem pa sodelujeta kot strateška partnerja Slovenska turistična organizacija in Turizem Ljubljana.
Kongresni turizem in prihodnost
Sedemletna strategija slovenskega turizma, kamor sodi tudi kongresni in ki so jo sprejeli pred dvema letoma, govori o zeleni butičnosti in večji vrednosti za vse. V strategiji je zastavljenih pet strateških ciljev: povečanje kakovosti, vrednosti in zagotovitev celoletne turistične ponudbe, povečanje zadovoljstva lokalnih prebivalcev, zaposlenih v turizmu, in gostov, pozicioniranje turizma kot generatorja vrednosti in trajnostnega razvoja, razogljičenje in uravnoteženje slovenskega turizma ter zagotovitev učinkovite upravljalske strukture. Cilj je porabiti 1,31 milijarde evrov.
Po podatkih Kongresnega urada pri Turizmu Ljubljana se prestolnici obeta uspešno kongresno leto 2024 z blizu 60 mednarodnimi znanstveno-strokovnimi srečanji in športnimi dogodki. Od teh jih bo vsaj devet v slovensko prestolnico pripeljalo več kot 500 udeležencev.