Novi prometni režim na cesti čez prelaz Vršič bo deloval tako, da bo desni pas pri zapornicah veljal za parkiranje na vrhu prelaza, levi oziroma sredinski pa za tranzit, ki bo časovno neomejen. Tisti, ki bodo parkirali na vrhu, bodo pri zapornici dobili listek, tranzitni promet bo prepoznan prek registrske tablice.
»Tak režim država uvaja zaradi ključnih treh mesecev, ko je poletna sezona na vrhuncu,« je poudaril državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Jernej Pavlič. Težave so namreč v preteklosti opazili v tem obdobju, zato bodo preostale mesece v letu obiskovalci prelaz lahko prehajali mimo dvignjenih zapornic. Kot je dodal, bo od ponedeljka naslednjih štirinajst dni novi sistem na Vršiču na preizkusu. »Testiranje je namenjeno temu, da se odkrite napake odpravijo in da jih v naslednji sezoni ne bo,« pravi. Od prvega novembra dalje bodo torej do pomladi zapornice dvignjene.
Pavlič poudarja, da si želijo promet urediti že v dolini in obiskovalce preusmeriti na avtobus.
»Ukrepi so potrebni, saj nas je v gorah vedno več. Seveda pa si želimo, da bi bili ti ukrepi sorazmerni, zato da bodo lahko planinske dejavnosti izvajane. Ljudje bodo še vedno hodili v hribe, zato moramo gledati tudi na to: javni prevoz, frekvence javnega prevoza, možnost parkiranja na drugih izhodiščih, ki so nižja od vrha Vršiča,« medtem pravi podpredsednik Planinske zveze Slovenije Martin Šolar. »Zanima pa nas, kako bo s parkiranjem ob kočah, ki so nižje od sedla, saj so pomembne za ljudi, društva.« Zadeva torej še ni dokončno rešena.
»Urejanje prometa čez Vršič je zagotovo drugačno od urejanja prometa v dolino Vrata. Cesta čez Vršič je tranzitna in stvar je zato kompleksnejša,« pa ocenjuje kranjskogorska županja Henrika Zupan. »Glede na to, da v prvi fazi urejamo le parkiranje na vrhu, vse drugo pa ostaja v okviru tranzita, se nam zdi zadeva precej lažje izvedljiva,« dodaja.
Na vprašanje o tem, ali ne obstaja tako nevarnost za kaos pod vrhom Vršiča, je županja odgovorila, da bo v tem primeru treba ukrepati naprej. Občina bo redarje še naprej sicer zagotavljala na samem prelazu. Ti bodo nadzirali, da ne bi kdo, ki je skozi zapornico vstopil na pasu za tranzit, parkiral na vrhu, ker bi bilo tam slučajno prosto parkirno mesto. Reditelj bo tudi pred samo zapornico, kjer bo urejeno obračališče.
»Upam, da se bodo ljudje končno začeli zavedati, da je prometni znak postavljen z določenim namenom,« še pravi Zupanova.
Glede javnega prevoza čez prelaz se občini posebej dogovarjata z državo, saj je strošek mnogo višji kot denimo za avtobus, ki pelje v dolino Vrata. Sestanek o tem bodo imeli v prihodnjih dneh, ko bodo predstavniki Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa podali svoj predlog, glede katerega bosta občini še lahko podali svoje pripombe in predloge. Prvi avtobus naj bi sicer peljal ob štirih zjutraj.
Državni sekretar je napovedal, da bodo v obeh dolinah postavljene tudi informativne table za vse voznike, ob cesti na Vršič pa bodo namestili ovire, ki bodo preprečevale parkiranje vsepovprek.
Dolgoročno si pristojni želijo, da bi že pri Jesenicah uredili parkirišče, s katerega bi se obiskovalci nato z javnim potniškim prometom peljali do želenih lokacij.