V Sloveniji bo s 1. junijem zaživela nova, tako imenovana vseslovenska vozovnica ali vozovnica Slovenija, ki prinaša enotno vozovnico za ves linijski potniški promet v državi z izjemo mestnega prometa. Cena imenske mesečne vozovnice bo 70 evrov in letne 560 evrov, cena neimenske mesečne vozovnice pa 90 evrov in letne 720 evrov.
Ceneje za medkrajevne vozače
Potnikom na daljših relacijah tako nova vozovnica prinaša bistveno znižanje stroškov, po drugi strani pa to ne velja za mestni promet. Na primer: potnik, ki z javnim potniškim prometom dnevno potuje med Ljubljano in Celjem, danes za integrirano neimensko mesečno vozovnico javnega potniškega prometa odšteje dobrih 230 evrov ali dobrih 187 evrov za imensko, za neimensko letno vozovnico pa skoraj 1843 evrov ali dobrih 1497 evrov za imensko. Po novem bo za to plačal občutno manj. Če se bo odločil za imensko vozovnico, bo plačal 70 evrov na mesec ali 560 evrov za letno, če se bo odločil za neimensko vozovnico, pa 90 evrov za mesečno ali 720 evrov za letno. Poleg tega bo lahko novo vozovnico uporabljal na drugih relacijah.
A če potnik poleg medkrajevnega potniškega prometa uporablja tudi mestni promet, bo moral strošku te vozovnice prišteti še strošek mestnega prometa, kar v primeru Ljubljane znaša 37 evrov (splošna mesečna vozovnica LPP za 1. območje). V podjetju Ljubljanski potniški promet (LPP) so prepričani, da bi morala vseslovenska vozovnica – da bi bila resnično vseslovenska – vključevati tudi mestni potniški promet. »Mestni promet uporablja večje število ljudi kot medkrajevne avtobuse. Ti ljudje, ki v mesta prihajajo z vlaki, si želijo potniški promet gotovo uporabljati tudi v mestih. V tem, da morajo tukaj potem iskati in kupovati druge vozovnice, ni nobene logike,« nam je dejal direktor LPP Peter Horvat. »Tako je tudi pri šolskih vozovnicah. Študentu ali dijaku, ki kupi šolsko vozovnico, ni treba potem posebej kupovati še mestne vozovnice. Enako velja za upokojence. Upokojenska vozovnica velja tako na medkrajevnih linijah, progah Slovenskih železnic kot na mestnih avtobusih. Če se že pogovarjamo o integraciji javnega potniškega prometa, je prav, da ko se uvajajo nove vozovnice, vanje vključimo vse vrste javnega prevoza,« je dodal.
In zakaj na vladi oziroma ministrstvu za okolje, podnebje in energijo za vključitev mestnega prometa za zdaj nimajo posluha? Horvat meni, da je razlog za to denar. »Posluha ni predvsem zato, ker to pomeni določen strošek za državo. V tem primeru bi bilo treba z nami podpisati pogodbo o sofinanciranju, kot je to pri upokojencih ter dijakih in študentih. Država v primeru upokojencev, dijakov in študentov že danes sofinancira mestni promet, zato ni nobenega resnega razloga, da to ne bi veljalo za vse. O višini in pogojih financiranja pa se je vedno mogoče še pogovoriti in uskladiti,« je povedal.
Mestni promet predvidoma do konca leta
Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo na vprašanje o tem, zakaj vseslovenska vozovnica ne bo veljala za mestne avtobuse, odgovarjajo, da se jim o tem ni uspelo dogovoriti z mesti. »Razmišljamo, da bomo to uredili v naslednji fazi, predvidoma do konca leta, vendar je to odvisno tudi od zmožnosti proračuna za leto 2024,« so dodali.