Medtem ko gradnja hitre ceste med Ormožem in Markovci napreduje po predvidenem načrtu, obvoznice mimo Ptuja še dolgo ne bo, opozarjajo domačini. Najhujše in neznosno zaradi vse gostejšega prometa, zlasti tovornih vozil, je življenje ob Ormoški cesti.
Rekonstrukcija, ne vzdrževalna dela
Že pred osmimi leti se je v želji, da bi čim prej rešili prometne zagate ob zelo prometni Ormoški cesti na Ptuju in bi dobili obvoznico, oblikovala Civilna iniciativa (CI) za ptujsko obvoznico, katere člani nenehno opozarjajo na slabe prometne razmere ob njej. Predvideno rekonstrukcijo ceste Ptuj–Spuhlja v CI podpirajo, pravi Mitja Krapša v imenu CI, a hkrati opozarja, da Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) za to nima ustreznega gradbenega dovoljenja. »Ob vpogledu v dokumentacijo smo ugotovili določena neskladja. V tehničnem poročilu piše, da gre za vzdrževalna dela v javno korist, mi pa menimo, da gre za rekonstrukcijo, saj je predvidena gradnja novega krožišča, širitev območja ceste zunaj obstoječega cestnega sveta z odkupi zemljišč, rekonstrukcija mostu čez Rogoznico, novogradnja avtobusnih postajališč in cestne razsvetljave ter posegi v komunalno infrastrukturo. Vse našteto presega definicijo »vzdrževanja«, temveč gre po našem mnenju za rekonstrukcijo, za kar pa bi izvajalec po gradbenem zakonu potreboval gradbeno dovoljenje,« so jasni v CI, kjer so zadovoljni, da so bile nekatere zahteve krajanov vendarle upoštevane, sploh kar zadeva ohranitev omejitve hitrosti 50 kilometrov na uro. »Projekt tudi ne omenja rešitev glede zalednih vod, čeprav je to zakonsko določeno in je bilo prebivalcem obljubljeno na javni razgrnitvi. V Spuhlji so namreč že bile poplave. Te pomanjkljivosti in napake je zato treba odpraviti, da bo projekt izveden strokovno in v skladu z zakonom,« pravi Krapša.
Pločnik bo, ko bodo odkupljena vsa zemljišča
DRSI namerava cesto razširiti in usmeriti ves promet s hitre ceste Ormož–Markovci skozi naselje Spuhlja in po Ormoški cesti na Puhov most. »Vse zato, da bodo zadostili evropski direktivi zaradi vse večjega prometa, ki se bo še povečal. Obstoječa širina ceste za lokalni promet popolnoma zadostuje, manjkata pa kolesarska steza in ponekod pločnik. In otroci na šolski poti ostajajo brez pločnika,« je jasen Krapša. V CI ob tem spomnijo, da so v drugih občinah poskrbeli za obvoznice, na Ptuju pa so jih odgovorni pustili na cedilu. »Tudi mi si želimo varne obnovljene ceste, da ne bo pomote, a brez tranzitnega tovornega prometa,« poudarjajo v CI. Kot so nam pojasnili v DRSI, bo znotraj naselja karakteristični prečni profil ceste za obojestransko enosmerno mešano površino za pešce in kolesarje ter dvosmerno vozišče v širino merilo skupaj enajst, zunaj naselja pa 13,8 metra. »Rekonstrukcija ceste in drugi potrebni posegi, za kar je izdelana projektna dokumentacija, se bodo izvajali kot vzdrževalna dela v javno korist, kar je skladno s pravilnikom za izvedbo investicijskih vzdrževalnih del in vzdrževalnih del v javno korist na javnih cestah ter zakonom o cestah,« pravijo v DRSI. Na vprašanje, kdaj bodo šolarji dobili pločnik, pa so odgovorili: »Potekajo cenitve zemljišč, potrebnih za rekonstrukcijo ceste. Ko bodo te končane, sledijo odkupi. Gradnja se bo začela, ko bodo pridobljena vsa potrebna zemljišča.«