»Z novo predlagano uredbo, čeprav naj bi ta uvedla višjo maržo na liter prodanega goriva na avtocestnih črpalkah, se položaj naftnih trgovcev ne bo v ničemer izboljšal,« je Dnevniku sporočila Trgovinska zbornica Slovenije. »Zvišanje marže za dobre štiri cente ne more pokriti vseh stroškov, ki so naftnim trgovcem nastali v obdobju od poletja do danes, ko je veljala popolna regulacija.«

Predlog uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, ki ga je objavilo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, predvideva, da bo marža na avtocestnih črpalkah za 0,041 evra na liter goriva višja kot zunaj avtocest. Trgovinska zbornica Slovenije nasprotuje tej rešitvi. Že  poleti, ob uvedbi popolne regulacije cen na avtocestnih črpalkah, je opozorila, da omejevanje marž naftne trgovce potiska v nevzdržen položaj. Vlada je obenem dvignila trošarine na regulirane derivate, zato potrošniki od omejitve marže niso imeli nobene koristi, saj so končne cene zanje ostale enake.

Dvig marže je prepozen in prenizek 

»Žal je dvig marže prepozen in  prenizek, da bi lahko pokril vse stroške, ki so se za trgovce povišali v zadnjem obdobju. Poleg tega ukrep poslabšuje njihovo poslovanje, saj ne upošteva, da se 1. januarja prihodnje leto povečuje tudi odstotek potrebnega namešavanja biokomponent v pogonska goriva,« opozarja predsednica Trgovinske zbornice Slovenije Mariča Lah.

Če bi Slovenija res želela biti primerljiva z državami EU, bi morala biti marža trgovcev na liter goriva vsaj dvakrat višja kot danes,  torej najmanj 16 centov, trdijo v zbornici. Zakaj ministrstvo uvaja višjo maržo na avtocestnih črpalkah in kakšne finančne učinke pričakuje od spremembe, ni znano, saj ministrstvo za okolje, podnebje in energijo predloga ni obrazložilo. TZS poziva ministrstvo in vlado, naj ponovno premislita o višini marže, ki jo določata za naftne trgovce na avtocestnih črpalkah. Prav tako pričakuje, da bo vlada predložila ustrezno analizo in utemeljila razloge za reguliranje cen, saj je Slovenija redka izjema v EU, kjer so cene goriv še vedno regulirane.

Cene pred davki najnižje v EU

Primerjava z drugimi evropskimi državami kaže, da so cene bencina pred davki v Sloveniji najnižje med vsemi članicami EU. Po podatkih naftnega biltena EU so bile na začetku novembra cene 95-oktanskega bencina pred davki v Sloveniji 12,4 centa pod evropskim povprečjem. Cena dizelskega goriva je bila v začetku novembra pred davki druga najnižja,  takoj za Malto,  in 12,5 centa pod evropskim povprečjem. »Razlike v primerjavi z drugimi državami – Hrvaško, Italijo in Avstrijo – pa v končni ceni ni več, kar kaže na to, koliko več si v obliki davkov in trošarin v primerjavi s sosednjimi državami vzame naša država,« ugotavlja TZS.

Priporočamo