Več uporabnikov facebooka je bilo zavedenih ob objavi profila Lidl Fans, v kateri sledilcem ponujajo avtomobil volkswagen tiguan. »Samo vtipkajte @ in kliknite na Poudari. Če je modro, ste izbrani,« je v polomljeni slovenščini zapisano v objavi. Pod njo pa so se že zbrali številni komentarji uporabnikov, ki so začeli označevati svoje prijatelje in si drug drugemu zaželeli srečo v nagradni igri. 

Uporabniki, ki so objavo komentirali, so nato v zasebna sporočila prejeli spletno povezavo, na kateri morajo vpisati svoje osebne podatke. Najprej naj bi uporabnik vpisal svojo telefonsko številko, kamor mu podjetje nato pošlje potrditveno kodo in pozneje od njega zahteva bančne podatke. 

V programu Varni na internetu pa v svoji objavi opozorili, da podjetje Lidl Slovenija ne podarja avtomobila. »Ne nasedajte lažem in ne širite dometa objave, v kateri prevaranti obljubljajo bogato nagrado. S tem, ko objavo komentirate in delite, jo vidi več ljudi, prevaranti pa tako pridejo do več denarja,« so pojasnili. 

Uporabnike vabijo na novo spletno stran 

V omenjenem primeru gre za posebno obliko spletne prevare, imenovano prevara s skrito naročnino (subscription trap). »V lažnih nagradnih igrah je največkrat glavni namen zvabiti uporabnike v plačljivi SMS-klub. V prevari s skrito naročnino pa želijo izvabiti številko kreditne kartice ter vas naročiti na trivialno storitev, ki je ne potrebujete. 

Simbolični znesek en evro se po nekaj dneh spremeni v mesečno naročnino tudi do 100 evrov, ki jih vsak mesec trgajo z vaše kreditne kartice. Do te vrste prevare vodi vse več lažnih spletnih oglasov,« so zapisali v programu. 

Prevara uporabnike napelje h kliku na povezavo, ki ga pelje na novo spletno stran. »Nato sledi precej trivialen kviz oziroma “raziskava”, ki ne glede na odgovore ponudi vedno isti končni rezultat – prejeli bomo neverjetno ponudbo za le nekaj evrov. 

Zneski so različni, tudi glede na geografski izvor uporabnika. Odvisno od države izvora (v našem primeru Slovenije), na koncu vidimo tudi očitno lažne komentarje srečnih nagrajencev. Te naj bi nas prepričale, da gre za legitimno ponudbo,« še dodajajo. 

Uporabniki morajo biti posebej pozorni pri drobnem tisku, kjer je pogosto zapisano, da izdelka ne bomo prejeli avtomatično ali pa je zapisano ime podjetja, ki se ne sklada s ponudnikom nagrad. Pristnost ponudnika lahko uporabniki preverijo tudi prek spletne povezave, ki mora ustrezati podjetju. 

Priporočamo