Ministrstvo ni razkrilo, katere agencije so bile povabljene k oddaji ponudb. Arhivska fotografija: Nik Erik Neubauer
Ministrstvo za zdravje oddalo posel podjetju poslanca Gibanja Svoboda: kako pojasnjujejo odločitev?
Ministrstvo za zdravje načrtuje komunikacijsko kampanjo z naslovom »Pravočasno odpovej termin«, katere cilj je zmanjšati število pacientov, ki se ne udeležijo naročenih zdravstvenih storitev. Posel je, kot razkriva časnik Finance, dobilo podjetje v solastništvu poslanca Gibanja Svoboda Aleksandra Prosena Kralja.
21. 07. 2025, 12.31
mp
Projekt naj bi trajal do tri mesece, zanj pa so namenili 80.000 evrov: 30.561 evrov za idejno zasnovo in komunikacijska orodja, 49.500 evrov pa za zakup oglasnega prostora.
Kot pišejo Finance, je naročilo za idejno zasnovo kampanje dobila agencija v solastništvu Aleksandra Prosena Kralja, poslanca vladajočega Gibanja Svoboda. Poleg njega sta solastnika še Jernej Verbič in Uroš Goričan.
Kampanjo so naročili na ministrstvu, ki ga vodi ministrica Valentina Prevolnik Rupel, prav tako članica Gibanja Svoboda, zato se odpira vprašanje nepristranskosti, transparentnosti in političnega vpliva pri dodeljevanju javnih sredstev.
Finance so razkrile še, da je agencija v zadnjih treh letih z državnimi institucijami ustvarila več kot 400.000 evrov prihodkov, pred mandatom Golobove vlade pa skoraj ni poslovala z ministrstvi.
Podjetje je po podatkih protikorupcijske komisije sicer na seznamu podjetij, za katera velja omejitev poslovanja z državnimi ustanovami, a le z državnim zborom.
Pojasnilo ministrstva za zdravje
»Na ministrstvu smo 11. marca 2025 za izvedbo kampanje izvedli evidenčno
naročilo »Idejna zasnova komunikacijske kampanje – Pravočasno odpovej
termin«. K sodelovanju smo povabili Agencijo 101, Bright Visuals, Propiar,
Dobre zgodbe, Luno, Enki in Prvi Prvi. Ponudbo sta oddali le Bright Visuals
in Dobre zgodbe. Vrednost ponudbe agencije Bright Visuals je znašala
45.025,34 € z DDV, vrednost ponudbe agencije Dobre zgodbe pa 30.561,00
€ z DDV. Ostale agencije ponudbe niso oddale. Tričlanska komisija je nato
ocenila obe prispeli ponudbi. Agencija Bright Visuals je dobila 67 od
skupno 100 točk, agencija Dobre zgodbe pa 80 od skupno 100 točk. Ključna
razlika med prispelima ponudbama je bila cena ponudbe ter izvirnost in
kreativnosti idejne zasnove. Namigovanja o pristranskosti,
netransparentnosti in političnemu vplivu zato ostro zavračamo, saj smo
upoštevali načelo gospodarnosti, celoten postopek pa je bil voden povsem
transparentno.«