Zgodba bralke je žal vse prej kot redkost in se lahko zgodi prav vsakomur, hkrati pa opozarja, kako pomembno je, da rešujemo težave sproti in ne na lastno pest. Pred tremi leti je v banki najela potrošniški kredit v višini 10.000 evrov. Redno je plačevala obroke, nato pa jo je delodajalec pred petimi meseci odpustil kot presežno delovno silo. »Kot mati samohranilka sem dva meseca še zmogla poleg vseh stroškov poravnati tudi posojilo, saj je ostalo nekaj denarja na računu, nato pa je bil prekoračen tudi dovoljeni minus. En obrok ni bil poravnan, za njim pa še naslednja dva. V banko sicer nisem klicala, ker sem upala, da me bodo sprejeli v službo v podjetju, kamor sem se prijavila, a preden sem prejela prvo plačo, sem v poštnem nabiralniku našla sporočilo banke, ki me je šokiralo. Banka je odstopila od pogodbe in mi zagrozila s sodno izterjavo, če preostanka dolga – nekaj več kot 4000 evrov – ne bi poravnala.«

V tistem trenutku se ji je sesul svet. Vendar je bila za ukrep banke tudi delno sama kriva. Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) svetujejo, da se v primeru težav z odplačevanjem kredita takoj obrnete na kreditodajalca in poskusite najti ustrezno rešitev, preden je prepozno. »Restrukturiranje dolga lahko pomeni celotno ali delno refinanciranje kreditne pogodbe, spremembo obstoječih pogojev kreditne pogodbe, ki lahko med drugim vključuje podaljšanje ročnosti kreditne pogodbe, spremembo vrste kreditne pogodbe, odlog plačila celotnega ali delnega obroka za posamezno obdobje, spremembo obrestne mere, možnost moratorija na odplačevanje, delno odplačevanje, pretvorbo valute v primeru kredita v tuji valuti, delni odpis in konsolidacijo dolga.«

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo