V Ljubljani večina mestnih avtobusov na zadnjo vožnjo odpelje med 22.30 in polnočjo, prve jutranje vožnje pa se začnejo med 4.25 in peto uro zjutraj. V vmesnih urah Ljubljančani drugih možnosti za javni prevoz z avtobusom nimajo. V ŠOU so poudarili, da je Ljubljana evropska prestolnica, kjer javni prevoz ni le standard, ampak prepotrebna nuja. »V večini evropskih prestolnic, kot so Berlin, Dunaj, Talin in Luksemburg, nočni javni potniški prevoz deluje vsaj ob koncih tedna, saj po njihovem stališču omogoča varen in trajnosten način transporta,« je v pozivu navedlo predsedstvo ŠOU.

Italijanska prestolnica Rim denimo prebivalcem in obiskovalcem ponuja posebno linijo nočnih avtobusov in tramvajev. Kot so zapisali, te linije obratujejo, ko mestne linije počivajo. Nočni avtobusi in tramvaji tako zagotavljajo prevoz med polnočjo in peto uro zjutraj, sicer veliko redkeje kot podnevi, a uporabniki so zapisali, da so zelo točne.

Nočni prevoz z omejenim številom avtobusnih linij, ki obratujejo med polnočjo in peto uro zjutraj, imajo tudi na Dunaju. Podzemna železnica pa obratuje vso noč v 15-minutnih intervalih ob petkih, sobotah in nočeh pred prazniki. 

Ljudem posebna navodila za nočne vožnje

»Ker se ponoči življenje ne ustavi, se ne ustavi niti promet na ulicah. Zlasti v središču mesta je ta tudi ponoči zelo živahen,« so zapisali pri ponudniku javnega prevoza v Budimpešti. Za živahno življenje prestolnice tam skrbijo tramvajska linija 6, ki obratuje 24 ur na dan, in 41 avtobusnih linij, s katerimi lahko potniki potujejo tudi iz strogega središča mesta. Med priporočila za varno uporabo javnega prevoza so med drugim zapisali, naj potniki ponoči sedijo bližje vozniku, v tramvaju pa izberejo prvi vagon.

Zagrebčani lahko za nočno pot izbirajo med petimi nočnimi linijami, ki povezujejo Zagreb in Veliko Gorico ter Zaprešić z bližnjimi občinami.

V Beogradu del prevoza brezplačen

Omejeno mrežo nočnih avtobusnih linij, ki vozijo po polnoči do okoli 4. ure zjutraj, imajo tudi v Beogradu. Linije sicer vozijo po drugih trasah kot dnevne in manj pogosto. Od prvega januarja prebivalcem mesta ni več treba kupiti vozovnice.

Nočnega javnega prevoza pa, tako kot pri nas, nimajo v Sarajevu, kjer se morajo nočni ptiči zanesti na taksije ali souporabo vozil.

Priporočamo