Obljube v vlogi župana MOK je z nami podelilo vseh šest županskih kandidatov, njihove namere pa se v določenih točkah precej razlikujejo. Aktualni župan MOK Matjaž Rakovec (Socialni demokrati), ki se podaja po svoj drugi mandat, namerava za revitalizacijo starega mestnega jedra poskrbeti z nakupom in ureditvijo Mestne tržnice z nadgradnjo ponudbe, novimi parkirnimi mesti za lažji dostop, izgradnjo mostu za kolesarje in pešce Pungert–Skalica, dvigalom na Pungert, novo potjo v kanjonu Kokre od avtobusne postaje nasproti hidroelektrarne Standard do središča mesta, zip-linom iz Šmarjetne gore v središče Kranja in ureditvijo stolpa na Vovkovem vrtu v razgledno točko. Izgradnja novega centralnega potniškega terminala v Kranju, ki vključuje avtobusno in železniško postajo, se zdi Rakovcu smiselna na osnovi opravljenih študij in ker je na enem mestu najbolje povezati čim več oblik javnega prevoza.

Zoran Stevanović iz Državljanskega gibanja Resnica poudarja, da postaja staro mestno jedro zaradi zgrešenih politik aktualnega in preteklih županov kranjski geto:» Oblikovali bomo poseben svet, ki zares ve, kaj center potrebuje, slednjega pa ustrezno povezali z drugimi deli mesta in novimi parkirnimi hišami. Športno-rekreativno bomo uredili kanjon Kokre, 'mrtvi žep' Pungerta pa bomo z brvjo preko Kokre povezali s stanovanjsko sosesko.« Stevanović se volivcem zavezuje, da bo kot župan zgradil novo avtobusno postajo na obstoječi lokaciji v središču mesta, kjer je zdajšnja: »Takšno, ki bo po svojem izgledu in funkcionalnosti Kranj postavila ob bok vsem modernim evropskim mestom. Hkrati pa bo konstantno povezana z železniško postajo in z vsemi kranjskimi krajevnimi skupnostmi.«

Ivo Bajec, ki kandidira s podporo strank SDS, NSi in SLS, meni, da mora Kranj postati turistični biser: »Moja politika oživljanja mestnega jedra bo temeljila na turizmu. Uveljavljali bomo predkupne pravice na stanovanjih, ki se prodajajo v mestnem jedru, v njih naredili apartmaje in sobe za turiste. Center Kranja bo en sam razpršen hotel. Če bodo v mestu turisti, bo Kranj zanimiv tudi za trgovce in gostince.« Bajec obljublja, da se bo kot župan usedel za skupno mizo z bivšimi sodelavci iz Slovenskih železnic, s katerimi bodo pripravili načrt za izgradnjo nove železniške postaje skupaj z avtobusno postajo, sedanjo glavno avtobusno postajo pa bodo spremenili v vmesno postajo, seveda v popolnoma drugačni, moderni podobi. »Podobno smo ta problem že rešili v Kopru,« poudarja Bajec.

Kranj kot turistični biser

Srečo Barbič iz Gibanja Svoboda bi mesto skozi celo leto oživil preko blagovnih znamk Kranj Prešernovo mesto in Kranj športa: »Oživiti je potrebno trgovsko in gostinsko dejavnost z domačo pristno hrano in dati mestnemu jedru življenje z uličnimi umetniki, nastopi, izvirnimi idejami, kot so zunanje razstave, raznimi obeležji, vse podrejeno zgodbi mesta Kranja.« Barbič podpira izgradnjo novega centralnega potniškega terminala, ki vključuje avtobusno in železniško postajo, ob dejstvu zagotavljanja ustreznega števila parkirnih mest: »Ob tem je potrebno zagotoviti pogost, hitri, javni promet z vseh okoliških vasi do postaje, oziroma postavitve P+ R na vpadnicah v mesto in javni promet s teh mest do postaje.«

Aleksander Svetelj iz stranke Več za Kranj opaža, da mestno jedro spet stagnira: »Izgubili smo poslovalnico Pošte, kar je nedopustno. Iz mestnega jedra so se ponovno začele seliti trgovine v nakupovalno središče. Ta trend smo že zaustavili, a ker se v tem mandatu ni naredilo skoraj nič za oživitev mestnega središča, so trgovine ponovno začele zapuščati mestno jedro.« Svetelj je prepričan, da je največ uporabnikov mestnega potniškega prometa vezanih na Zlato polje: »Tam so Zdravstveni dom, dve osnovni šoli, fakulteta, gimnazija, šolski center z dvema srednjima šolama, dijaški dom. Vsi obiskovalci teh institucij so uporabniki potniškega prometa. Popolnoma logična je odločitev, da je tako avtobusna postaja na tem mestu, kar je le nekaj metrov od obstoječih peronov zdajšnje začasne avtobusne postaje.«

Igor Velov iz nestrankarske Liste za razvoj Kranja je prepričan, se je v mestnem jedru naredilo največ v mandatu 2006-2010, ko je bil sam podžupan za družbene dejavnosti: »Žal pa vsebine ni uspelo umestiti nikomur za nami. V mestno jedro bi prenesel čim več upravnih služb.« Velov meni, da je sedanja lokacija najboljša za izgradnjo novega centralnega potniškega terminala v Kranju: »Zelo hitro bi ga zgradili, tako kot v Kopru. Terminala ob železniški progi ne bo še vsaj 10 let, če sploh kdaj.« 

 

Priporočamo