Kot razlog za tožbo pri ZPS navajajo enostranske spremembe cen in drugih pogodbenih pogojev, ki potrošnike postavljajo v izrazito neenakopraven položaj, ker pravila igre niso jasna in ker pri tako imenovanih tipskih pogodbah potrošniki ne morejo vplivati na njihovo vsebino. 

Na ZPS sicer izpostavljajo, da gre za sistemski problem, ne zgolj za enega ponudnika. To pomeni, da potrošniki praviloma ne vedo, zakaj plačujejo več; samo obveščeni so, da morajo spremembo sprejeti ali prekiniti pogodbo. Potrošniki tako nimajo prave izbire med ponudniki, poudarjajo.

Gen-I so zato 6. marca letos pozvali ''k takojšnjemu prenehanju neutemeljenega zaračunavanja zvišanih cen električne energije.'' Kot so še zapisali, so 28. marca 2025 na sestanku s predstavniki podjetja in njihovimi pooblaščenci ''izmenjali stališča.''

Utemeljitev ZPS

Zakon o oskrbi z električno energijo in Zakon o oskrbi s plinom predpisujeta, kako morajo dobavitelji obveščati potrošnike o nameravanih spremembah cen, ne pa tudi pogojev, pod katerimi lahko spremenijo cene ali druge pogodbene pogoje. Kljub temu se dobavitelji pri enostranskih spremembah cen pogosto (napačno) sklicujejo na te določbe, navajajo pri potrošniški zvezi. Sklicujejo se tudi na sodbo Sodišča EU v primeru RWE Vertrieb AG proti Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen eV, ki je potrdilo, da morajo potrošniki imeti pravico, da ob spremembi cen odstopijo od pogodbe, pa tudi, da morajo biti v pogodbi pregledno navedeni tudi veljavni razlogi in načini za spremembe cen, saj le to potrošnikom omogoča zadostno predvidljivost.

Priporočamo