Kmetje, ki se ukvarjajo s prirejo mleka, so minuli teden na sestanku v prostorih kmetijskega ministrstva zahtevali, da jim mlekarne odkupno ceno surovega mleka najkasneje do 1. aprila povišajo za pet centov, da bi se tako izenačili s cenovnim povprečjem v državah članicah Evropske unije.

Ljubljanskim mlekarnam bodo sledile druge

Ljubljanskim mlekarnam, ki so napovedale, da bodo odkupno ceno mleka za skupaj pet centov povišale do konca maja, bodo sledile tudi druge slovenske mlekarne, vendar ne z do centa enakim cenovnim skokom, da ne bi k sebi priklicale varuha konkurence. Ljubljanske mlekarne, ki so v francoski lasti in so največji odkupovalec mleka v Sloveniji, priznavajo, da podivjane cene energije, surovin, polproizvodov in storitev močno vplivajo na stroške prireje mleka, zato so kmetom in organizatorjem odkupa mleka obljubile, da se bodo z odkupnimi cenami tudi v prihodnje prilagajale razmeram na trgu. Direktor odkupa mleka Anton Jakljevič jim je med drugim napisal: »Zahvaljujemo se vam za delo, ki ga opravljate, da nam vsak dan zagotovite visokokakovostno slovensko mleko.«

Kako bo povišanje odkupne cene surovega mleka udarilo po žepu potrošnika, je odvisno od tega, kolikšno maržo si bodo ob dvigu maloprodajnih cen mleka zaračunali trgovci. Neuradno je slišati, da če se cena za kmeta poviša za en cent, se mleko na trgovski polici podraži za šest do sedem centov.

»Tekmujejo v razkošju ... «

Marko Višnar, nekdanji dolgoletni direktor Farm Ihan, je nad tem zgrožen. V Dnevnikovih pismih bralcev je te dni med drugim zapisal: »Ta absurd se rojeva v tišini prostora med predelovalci in trgovci. Zadnji, precej bolj kot prvi, imajo moč brez ministrov in nadzora medijev trmasto vztrajati pri tako absurdnem diferencialu in ob tem še ohranjati podobo, da to počnejo v korist potrošnika. Pa je to res? Trgovci, namesto da bi se odrekli delu svoje marže, saj se zanje ni veliko spremenilo, racionalizirali poslovanje in krotili dobičke, tekmujejo med seboj v razkošju kvadratnih metrov, glamurju reklam, letakov in zaplat na podobi v javnosti. Poplave popustov in ugodnosti, ki jih ponujajo, le redko prihajajo iz njihovega žepa.«

Priporočamo