»Uporaba javnega potniškega prometa je povezana z velikimi stroški. Uvajamo na primer različne plačilne možnosti, kot so plačilo s karticami, telefoni, brezgotovinsko plačevanje in tako dalje. Verjetno bo treba poenotiti cenik, v preteklosti so se vendarle zgodile nekatere anomalije, kot recimo to, da imamo 75-odstotni popust na vozovnico ob koncu tedna. To bo verjetno treba popraviti, saj se vozovnice niso podražile že 17 let. Verjetno jih bo treba,« je dejal.

Dnevne in večdnevne vozovnice (na relaciji)

Dnevna vozovnica – 2-kratna cena enkratne vozovnice (do največ 15 evrov)
Tridnevna vozovnica – 4-kratna cena enkratne vozovnice (do največ 20 evrov)
Tedenska vozovnica – 8-kratna cena enkratne vozovnice (do največ 35 evrov)

Na ministrstvu so sprva dejali, da na strokovni ravni preučujejo nekaj različnih možnosti, vendar pa odločitve o spremembi tarif še niso sprejeli. Nato pa so za Dnevnik potrdili, da je od petka v javni obravnavi predlog uredbe, ki predvideva povišanje cen enkratnih IJPP vozovnic. Gre za vozovnice za občasne uporabnike, katerih delež je večji zlasti v poletni sezoni, medtem ko bi vozovnice za redne potnike – dijake, študente in delavce – po trenutnem predlogu ostale nespremenjene. »Cene vozovnic v javnem potniškem prometu se niso usklajevale z rastjo cen vse od leta 2008, kar pomeni, da so v tem času izgubile več kot 38 odstotkov svoje vrednosti,« so pojasnili na MOPE.

Na ministrstvu pojasnjujejo, da morebitna valorizacija ne bi zajela rednih potnikov v javnem potniškem prometu, temveč zgolj občasne, ki jih je več predvsem v turistični sezoni.

Katere vozovnice bi se še lahko podražile

V kolikor bo vlada predlog uredbe sprejela, se bodo enkratne integrirane vozovnice za medkrajevne avtobuse in vlake podražile za različen odstotek glede na razdaljo. Najcenejša vozovnica, z razdaljo do vključno 5 kilometrov, se bo podražila za 15 odstotkov in bo znašala 1,5 evra; najdražja vozovnica z razdaljo nad 150 kilometrov pa bo po novem znašala 16,5 evra, kar pomeni, da se bo podražila za 27 odstotkov.​

Cene vozovnic

   

Kot pojasnjujejo na ministrstvu, valorizacija tako ne bo zajela rednih potnikov v javnem potniškem prometu, temveč zgolj občasne, ki jih je več predvsem v turistični sezoni.

Med vozovnicami, ki bi jih valorizacija še lahko zajela, so tudi tiste za vožnje ob koncih tedna. Po pandemiji so jih uvedli s 75-odstotnim popustom, da bi se število potnikov čim prej povrnilo na predkrizno raven. Ker je bil ta cilj po oceni ministrstva dosežen, popust po njihovem mnenju ni več upravičen. Kot so dodali: »Namen je ohraniti vikend popuste, vendar v nižjem odstotku«.

Verjetno bo treba poenotiti cenik, saj so se v preteklosti vendarle zgodile nekatere anomalije, kot recimo to, da imamo 75-odstotni popust na vozovnico ob koncu tedna. To bo verjetno treba popraviti, saj se vozovnice niso podražile že 17 let.

Matjaž Vrčko, vodja sektorja za javni potniški promet na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo

Kako so trenutno opredeljene cene vozovnic

Cene enkratnih vozovnic v javnem potniškem prometu se določajo glede na prevoženo razdaljo. To pomeni, da za pet kilometrov dolgo vožnjo odštejemo 1,3 evra, za prevoženih 40 do 45 kilometrov pa 4,9 evra. Cena vozovnice od 100 do 105 kilometrov znaša 9,3 evra, za več kot 150 kilometrov pa 13 evrov.

Določena je tudi sestava cen dnevnih, tridnevnih, tedenskih, mesečnih in letnih vozovnic, kot tudi vozovnic za konec tedna ter cena za oddano prtljago – prvi kos prtljage je brezplačen, vsak naslednji stane 1,3 evra. 

Neznosna vročina na LPP

Vse več bralcev se pritožuje, da avtobusi, ki so del mreže Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), v vročih dneh nimajo delujoče klimatske naprave. Kot nam je zaupala ena od bralk: »Vročina je bila neznosna. V avtobusu je bilo bolj vroče kot zunaj. Ko sem šoferja vprašala, kaj je s klimo, je odgovoril, da ve, da ne deluje, in da čaka na popravilo. Postalo mi je slabo, avtobus sem morala zapustiti.« Nek drug bralec pa nam je povedal, da se je zaradi prehude vročine na avtobusu obrnil na kontrolorja, ki je preverjal veljavnost Urbane. Kontrolor sprva ni želel govoriti z voznikom, nato pa mu je le naročil, naj prižge klimo, a ta ni delovala.

Na Ljubljanski potniški promet smo naslovili vprašanje, zakaj so avtobusi brez delujoče klimatske naprave sploh v prometu, vendar odgovora za zdaj še nismo prejeli.

Priporočamo