Jesenice. Kot smo že poročali, je Direkcija RS za infrastrukturo sredi aprila objavila novo javno naročilo za nadgradnjo železniškega vozlišča na Jesenicah. Skladno z razpisno dokumentacijo je bila najvišja dopustna vrednost ponudbe 120.655.737,70 evra brez davka. Edino ponudbo je oddalo ljubljansko podjetje Riko, celovite tehnološke rešitve, d. o. o., in sicer za 145.998.900 evrov z davkom, in podjetju je bilo javno naročilo tudi oddano.
Riko je najugodnejšo ponudbo oddal tudi na prvem javnem naročilu direkcije, in sicer za 170 milijonov evrov, kar je presegalo zagotovljena sredstva za projekt, zato so na direkciji slednjega oklestili. V drugo javno naročilo tako nista bili vključeni novi postajališči Plavž in Hrušica, ki so se ju veselili predvsem lokalni prebivalci.
Na direkciji za infrastrukturo so na naše vprašanje, zakaj sta novi postajališči izpadli iz projekta, odgovorili, da je nadgradnja železniškega vozlišča Jesenice pomembna predvsem z vidika tovornega prometa, in to ne le za Republiko Slovenijo, ampak tudi z mednarodnega vidika. »Zato je ključno, da na Jesenicah zgradimo logistično vozlišče, ki je pomembno za širše gospodarsko območje,« so navedli.
Nadgradnja logističnega vozlišča Jesenice bo zato zajemala nadgradnjo tirov in vozne mreže, ureditev nove peronske infrastrukture in rekonstrukcijo dveh obstoječih peronov ter podaljšanje podhoda, obnovo obstoječega podvoza, prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav in gradnjo nove elektronapajalne postaje.
Na direkciji so poudarili tudi, da je pravočasna izvedba pomembna zaradi črpanja že zagotovljenih nepovratnih evropskih sredstev v višini 56,6 milijona evrov iz instrumenta za povezovanje Evrope. »Z javnimi sredstvi je treba ravnati racionalno in gospodarno,« pravijo in dodajajo, da gradnja novih postajališč v javno naročilo ni bila vključena »zaradi nekaterih, v javnosti izraženih pomislekov, ki se nanašajo na število potnikov tako na postaji Jesenice kot na dveh novih postajališčih primestnega značaja«. Kot so še odgovorili z direkcije, se bo upravičenost gradnje teh dveh postajališč ponovno preverjala.
Za občino neprijetno presenečenje
Za Občino Jesenice je bila novica o izključitvi postajališč Plavž in Hrušica iz državnega projekta nadgradnje železniškega vozlišča neprijetno presenečenje. Kot so sporočili, se s tem na občini nikakor ne morejo strinjati, saj je železniška postaja Jesenice del vseevropskega desetega prometnega koridorja. To pomeni, da so Jesenice že zdaj močno obremenjene z železniškim tovornim prometom iz severne in zahodne Evrope.
»Prav zato Jesenice nujno potrebujejo podaljšanje proge in gradnjo omenjenih dveh postajališč, ki bi uporabnikom potniškega prometa omogočili boljšo dostopnost do vlakov. To je tudi osnovni namen širjenja javne železniške mreže – izboljšati dostopnost in prispevati k razvoju trajnostne mobilnosti. Širitev železniške mreže je izjemnega pomena, saj bi z njo lahko razbremenili promet z osebnimi vozili tako na Jesenicah kot na razdaljah do Kranja in Ljubljane,« je dejal župan Peter Bohinec.
Zaradi naštetega kategorično zavrača »takšne strokovno nepremišljene in politično motivirane odločitve«. Pojasnil je še, da imajo ta mesec na ministrstvu za infrastrukturo sestanek, kjer bodo obravnavali tako to odločitev kot tudi uvrstitev drugih projektov javne gospodarske infrastrukture v državni načrt.