Letalski prevoznik Air Albania ne bo vzpostavil načrtovane povezave med Ljubljano in albansko prestolnico Tirano, poroča portal Ex-Yu Aviation. Prevozniku, ki je bil uspešen na osmem razpisu za večjo letalsko povezljivost Slovenije in bi moral lete začeti izvajati že v letošnji poletni sezoni, so načrte prekrižale finančne težave.
Na ljubljanskem letališču so za omenjeni portal potrdili, da je Air Albania odpovedal lete med prestolnicama, ki bi se morali začeti 1. septembra. Razlog za odpoved so, kot pojasnjujejo, izključno finančne težave družbe.
Povezava med Brnikom in Tirano bi sicer zaživela prvič po letu 2019, ko je na tej relaciji letela še Adria Airways. Slovenski letalski prevoznik, ki je leto kasneje končal v stečaju, je v letu 2018 po podatkih portala Ex-Yu Aviation na tej liniji prepeljal 57.499 potnikov.
Država že več let poskuša okrepiti letalsko povezljivost Slovenije s subvencioniranjem prevoznikov, vendar je bilo doslej porabljenih le malo od skupno predvidenih 16,8 milijona evrov. Čeprav se je letalska povezljivost Slovenije letos po podatkih ACI Europe povečala za skoraj četrtino – največ med članicami EU –, ljubljansko letališče še vedno precej zaostaja za primerljivimi letališči v regiji.
Eurowings predčasno zapušča Düsseldorf
Ob izgubi albanskega prevoznika se Ljubljana sooča še z odhodom Eurowingsa. Nemški nizkocenovni prevoznik bo 11. oktobra 2025 predčasno zaključil lete med Ljubljano in Düsseldorfom, uvedene aprila letos v okviru državnega programa izboljšanja letalske povezljivosti. Linija se tako končuje dva tedna pred načrtovanim datumom, po 11. oktobru vozovnice ne bodo več na voljo.
Ni še znano, ali se bo povezava vrnila v poletni sezoni 2026. Eurowings je sicer načrtoval tudi letalsko linijo Berlin–Ljubljana, vendar se ta načrt ni nikoli uresničil.
Nove zimske povezave kot protiutež
Kljub tem izgubam se Letališče Jožeta Pučnika pripravlja na okrepljeno zimsko sezono. Jeseni bodo uvedene tri nove povezave: Las Palmas (airBaltic), Manchester (easyJet) in Barcelona (Vueling). Poleg tega bo grški Aegean Airlines prvič ohranil del zimskih letov v Ljubljano, italijanski regionalni prevoznik Air Dolomiti pa bo prevzel šest od desetih tedenskih letov v München, ki jih zdaj opravlja Lufthansa.
Po objavljenih voznih redih se bo razpoložljivost sedežev novembra in decembra 2025 povečala za več kot 20 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani, za preostanek zime pa je napovedana rast za nekaj več kot deset odstotkov.