Aneks ureja sočasno izvajanje del različnih sklopov in določa nove roke, do katerih morajo izvajalci tretjega sklopa - ta zajema izvedbo tirov in tirnih naprav, voznega omrežja, telekomunikacijskih naprav, video in varnostnega sistema, vgradnjo strojne in elektro opreme, napajanja idr. - imeti na voljo dostop do posameznih odsekov proge, kar jim omogoča začetek del. V osnovni pogodbi določeni roki namreč zaradi zamika na prvem in drugem sklopu del niso bili doseženi.
Po prvotni pogodbi bi morali imeti izvajalci tretjega sklopa del dostop do delovišča v prvem predoru že konec letošnjega marca, aneks pa predvideva, da bo delovišče dostopno v avgustu, oziroma en del še pozneje.
Posledično aneks predvideva tudi poznejši zaključek del tretjega sklopa. Prvotna pogodba z izvajalci je določala, da se morajo vsa dela po pogodbi končati do konca tega leta, z aneksom pa se rok za dokončanje del premika na 5. september 2026.
"Sprememba je predvsem posledica potrebnega časa za izvedbo dodatnih premostitvenih objektov prek kraških pojavov v predorih Lokev (T1) in Beka (T2) ter izvedbe sanacije plazovitega območja v dolini Glinščice," so za Forbes pojasnili v 2TDK.
Forbes ob tem dodaja, da verjetno tudi novi roki ne bodo povsem doseženi. V 2TDK so namreč na vprašanje, ali so izvajalcem tretjega sklopa omogočili začetek del na odprti trasi do predora Lokev (T1) s 1. avgustom, kot je zapisano v aneksu, odgovorili, da ne.
2TDK: Proga bo prevozna marca 2026, kot napovedano
V odzivu so v 2TDK zapisali, da se projekt kljub kraškim pojavom, ki so potrebovali zahtevne rešitve, in plazenju v dolini Glinščice časovno ne zamika. Obljube, ki so bile dane, ostajajo, je zatrdil generalni direktor 2TDK Matej Oset: "Proga bo prevozna v marcu 2026, kot je bilo javnosti predstavljeno tudi letos aprila."
Pojasnil je, da so na projektu naleteli na velike izzive, med njimi kraške pojave, v katerih ustrezno in varno premoščanje so vložili veliko strokovnega znanja, časa in energije. Posebno pozornost so namenjali tudi ustavitvi plazenja hribine v Glinščici, a še vedno ostajajo zavezani cilju, da bo proga prevozna v marcu naslednje leto, dokončanje vseh del pa je predvideno septembra 2026.
Ob tem je izpostavil, da ostajajo zavezani temu, da se projekt ne bo podražil. "Naj spomnim, da je v začetku poletja družba 2TDK uspešno pridobila dodatnih 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev in da evropske institucije, ki tudi budno spremljajo projekt, le-tega predstavljajo kot primer dobre prakse," je zapisal.
Leta 2023 noveliran investicijski program je predvidel izgradnjo drugega tira do konca leta 2025. V začetku letošnjega leta je bil nato z aneksom k pogodbi za drugi sklop del projekt podaljšan do konca marca 2026.
Zamude zaradi kršekega terena
Gradbinci med napredovanjem gradbišča naleteli na številne ovire, ki so se skrivale v kraških tleh. Za večjo zamudo je poskrbela vrtača, na katero so gradbinci naleteli na prvem površinskem delu trase, med Divačo in prvim predorom Lokev. Raziskave so pokazale, da tla na tem odseku nimajo zadostne nosilnosti, zato je bilo potrebno postavit približno 35 metrov dolg most.
"Ker gre za geološko zahteven kraški pojav, je treba pred izvedbo premostitvene konstrukcije izdelati dodatne geološke preiskave in projektno dokumentacijo za izvedbo. Ta nepredvidena okoliščina je povzročila, da odprti del trase ni bil predan izvajalcem tretjega sklopa del," so dejali v podjetju.