Dijaška skupnost Celje je včeraj na Državni izpitni center in ministrstvo za vzgojo in izobraževanje naslovila javno pismo, v katerem so pristojne seznanili s svojimi kritičnimi opažanji glede letošnje mature in jih pozvali k sistemskemu ukrepanju v zvezi z ocenjevanjem in vrednotenjem na splošni in poklicni maturi. Radi bi namreč izboljšali razmere, v katerih bodo maturo pisale prihodnje generacije.
Preveč enakovrstnih nalog?
Predsednik Dijaške skupnosti Celje in dijak četrtega letnika Ekonomske šole Celje Nik Slemenšek nam je povedal, da se je letos na skupnost obrnilo rekordno število nezadovoljnih dijakov in dijakinj. »Kar verjeti nismo mogli, koliko dijakov nam je pisalo in nas klicalo.« Največje težave so imeli pri matematiki. »Velik del nalog na izpitu iz matematike je zahteval obvladovanje funkcij, kvadratnih, polinomskih, racionalnih … V ta namen je bilo treba znati zelo veliko formul, ki jih ni danih na izpitni poli. V preteklih letih ni bilo tako, naloge so bile bolj raznovrstne. Dijaki, ki so se pripravljali na podlagi lanskih preizkusov, so jo zato slabo odnesli,« nam je razložil Slemenšek.
Po mnenju številnih dijakov je bila zelo nesrečna tudi izbira odlomka iz Jančarjevega romana In ljubezen tudi, o katerem so razpravljali v okviru eseja pri slovenščini na splošni maturi. »Izbrani odlomek, ki se nanaša na dogajanje v mlinu, zelo spominja na prizor iz zapora. To je mnoge kandidate zavedlo, da so razpravljali o dogajanju in osebah v prizoru iz zapora. V bistvu je šlo za lapsus, a to bo mnoge stalo točk, tudi najuspešnejše,« pojasnjuje predsednik dijaške skupnosti.
Po njegovem mnenju in mnenju številnih dijakov je bila letošnja matura še težja od lanske. »Na splošno gre trend v smer vse večje zahtevnosti. Na koncu so sicer deleži dijakov, ki opravijo ali ne opravijo mature, podobni zaradi upoštevanja Gaussove krivulje, ampak nezadovoljstvo med dijaki se povečuje.«
67-odstotni delež nezadovoljnih
V celjski dijaški skupnosti so se zaradi številnih klicev nezadovoljnih kandidatov odločili med njimi narediti še anketo. Po besedah Nika Slemenška so bili dijaki na splošni maturi po tej anketi zelo nezadovoljni s preizkusom iz angleščine – slušna naloga je bila na obeh maturah slabo razumljiva –, najbolj pa s preizkusom iz matematike. Delež vprašanih, ki so se pritožili zaradi matematike, je bil kar 67-odstoten, kar je za skoraj 15 odstotkov več kot lani. V Dijaški skupnosti Celje so sicer pohvalili prenovo sistema poklicne mature v mandatu ministra Vinka Logaja, želijo pa si tudi spremembe meril splošne mature.
Slemenšek se sicer zaveda, da imajo sestavljalci nalog svoja pravila in načela, a kot pravi, bi radi dosegli, da bodo prihodnje generacije maturantov manj trpele zaradi neljubih presenečenj na maturi. Vsekakor bodo zelo veseli pojasnil pristojnih.
Na ta pa bo treba še počakati. Državni izpitni center namreč za vsebinsko presojanje maturitetnih nalog ni pristojen; o tem so obvestili tudi Dijaško skupnost Celje. Zakon o maturi namreč v tretjem poglavju izrecno določa in loči pristojnosti maturitetnih organov od Državnega izpitnega centra. Dopis Dijaške skupnosti Celje so zato odstopili obema krovnima državnima komisijama za splošno in za poklicno maturo, ki imata med svojimi pristojnostmi tudi usklajevanje strokovnega dela državnih predmetnih komisij. Kdaj se bosta ti sestali, še ni znano.