Na ministrstvu so namreč prejeli več opozoril s terena. V prvem primeru naj bi izvajalec dolgotrajne oskrbe zbiral vloge med ljudmi, ki do storitev sploh niso upravičeni. Primer že proučujejo. Pojasnjujejo pa, da v sistemu dolgotrajne oskrbe izvajalci sami uporabnikov ne morejo in ne smejo "nabirati" na terenu. Postopek vključevanja v sistem dolgotrajne oskrbe je jasno zakonsko določen in poteka izključno prek uradnih poti na vstopnih točkah za dolgotrajno oskrbo, so v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu.

V drugem primeru gre po mnenju ministrstva za še resnejšo težavo. Na terenu naj bi neznanci od prebivalcev pobirali osebne podatke in jih vpisovali v izmišljeni register za dolgotrajno oskrbo. Kot so opozorili, to ni niti uradna služba niti zakonsko predpisani postopek za vstop v sistem dolgotrajne oskrbe in gre za poskus prevare.

Prvi stik samo na vstopni točki

V dodatno pojasnilo uradnega načina vstopa v sistem dolgotrajne oskrbe izpostavljajo, da je prvi uradni stik lahko samo vstopna točka za dolgotrajno oskrbo pri centru za socialno delo, kjer strokovne službe vodijo celoten postopek priglasitve v sistem. Vloga za dolgotrajno oskrbo se lahko vstopni točki odda tudi prek elektronske pošte. Šele po tem sledi obisk strokovnega tima s centra za socialno delo na domu, pojasnjujejo na ministrstvu.

Posebej pa pozivajo k previdnosti pri stiku s prevaranti, ko gre za osebne podatke in finančna sredstva. "Sredstva za izvajanje dolgotrajne oskrbe zagotavlja blagajna Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, v katero vsi vplačujemo redni prispevek - zato so storitve na voljo vsem upravičencem in ni potrebno nobeno dodatno plačevanje. Vsi ostali načini zbiranja sredstev za storitve dolgotrajne oskrbe od nepooblaščenih oseb so nezakoniti," so poudarili.

Priporočamo