Z mag. Bredo Pečovnik, direktorico kongresno-komercialnega programa Cankarjevega doma, smo se pogovarjali o izjemno pomembni sferi njihove dejavnosti. Prav zaradi strokovnega dela na visoki ravni so si prislužili gostovanje zelo pomembnega dogodka v naši prestolnici – letnega srečanja stanovske organizacije IAPCO.
Za vami je izjemno uspešno vodenje kongresne dejavnosti v Cankarjevem domu. O tem priča tudi dejstvo, da vam je zaupano letno srečanje IAPCO. Kaj gostovanje pomeni v organizacijskem smislu, koliko je bilo vloženega truda?
Hvala za vaše pozitivne besede. Kongresno-komercialni program vodim že štirinajst let in v vseh teh letih smo delovali programsko in finančno zelo uspešno. Tudi v covidnih časih nismo odpuščali delavcev, čeprav smo bili popolnoma zaprti. Obrestoval se nam je hitri obrat k izvedbi dogodkov v virtualni obliki. Ponosna sem na to in sodelavce, ki so v tistem času vložili nadnaravno energijo v preobrat delovnih procesov. Kongresno-komercialni program Cankarjevega doma dopolnjuje osnovno poslanstvo. V tem programu organiziramo kongrese, konference in druga strokovna srečanja ter sodelujemo s številnimi zunanjimi prireditelji koncertov, gledaliških predstav, muzikalov, ki za svoje dogodke iščejo primeren prostor v središču Ljubljane. Naš program zajema kar 30 odstotkov dejavnosti oziroma vseh prireditev, ki potekajo tu.
Kongresna ekipa CD izvede okoli 30 večjih mednarodnih dogodkov na leto in vsakemu od njih se skrbno posvetimo. Če jih naštejem le nekaj, bomo poleg domačih konferenc v letu 2024 od 23. do 27. aprila gostili 24. Evropski kongres fizične in rehabilitacijske medicine (ESPRM 2024), v maju 21. mednarodni Fotona vikend 2024 in simpozij LA-HA, konec maja Evropski tečaj nevroradiologije za glavo in vrat ... Cankarjev dom, vodilni kongresni organizator v Sloveniji, je ponosni član Mednarodnega združenja profesionalnih kongresnih organizatorjev (IAPCO) že od leta 1980. Združenje postavlja globalne standarde v kongresni industriji in nadejamo se, da se bodo udeleženci konference vrnili k nam s kakšnim svojim kongresom, zato je ta dogodek za Slovenijo tako pomemben. Pričakujemo okoli 160 direktorjev oziroma lastnikov kongresnih agencij z vsega sveta.
Gre za izjemen mednarodni turistično-gospodarski dogodek tudi za Slovenijo, ne samo CD in Ljubljano, kajne?
Veseli nas, da je tudi slovenska javnost zaznala odmevno srečanje IAPCO 2024, ki bo potekalo od 28. februarja do 2. marca. S ponosom ga pričakujemo, saj bomo gostili enega najpomembnejših dogodkov v letu 2024 na področju kongresne industrije na svetu. Ker se zavedamo, da je to priložnost za vso Slovenijo, smo vključili številne lokacije, ki so v Sloveniji primerne za izvedbo mednarodnih kongresov in konferenc ter drugih, tudi poslovnih srečanj, ter vključili ponudnike storitev, ki sodelujejo pri vsakem uspešnem kongresu ali konferenci. V tem poslu ne gre samo za dvorano, registracijo in pogostitev, temveč so vključena letališča, prevozniki, hotelirji in drugi ponudniki namestitev ali prizorišč za družabne dogodke, izletov, motivacijskih dogodkov, lokalnih skupnosti in še bi lahko naštevali. Vsi moramo delovati kot eno, kar je posebnost industrije srečanj, kjer zato pridejo do veljave logistična in organizacijska kultura in izkušnje organizatorja kot tudi usklajenost ponudnikov na destinaciji. Ti morajo natančno razumeti vlogo in cilje srečanja. Ker imamo pogosto opraviti tudi s tujimi, celo zelo velikimi profesionalnimi organizatorji, delimo z vami spoznanje, da sta butičnost in odnos, ki ga vzpostavimo z našimi partnerji, naši veliki prednosti, ki se odražata tudi v zadovoljstvu naročnikov. IAPCO 2024 je poseben tudi zato, ker smo v program srečanja vključili izključno slovenske predavatelje, uveljavljene znanstvenike, odločevalce, ki bodo svoja spoznanja prelili v svet industrije srečanj. Predstavljamo torej slovensko znanje, know how, in ga delimo s svetom. Velik poudarek dajemo tudi trajnosti, saj vemo, da ima naša industrija veliko priložnosti, da pripomore k skupnim prizadevanjem za varen in zdrav planet. Rdeča nit skupščine bo zasnovana na prispevkih vrhunskih strokovnjakov z različnih področij, predvsem bi radi poudarili avtentičnost zelene Slovenije in trajnostni razvoj. Slogan dogodka je Be the flow (aware, responsible, smart).
Cankarjev dom ni samo hiša koncertov in razstav, ampak je hram kulture v širšem smislu, namenjen vsem, tudi najmlajšim. Kako pomembna je ustanova za našo državo?
Tako razvejane ponudbe kulture ne najdete nikjer v državi pod eno streho. V Cankarjevem domu s ponosom podpiramo vse stebre umetnosti in kulture, s kongresno-komercialnim programom pa ji dodajamo še znanost in z dogodki podjetij tudi korporativni značaj. V tem smislu smo že pred leti predstavili slogan, da smo kulturno in znanstveno stičišče Slovenije.
Se Slovenci znamo pokloniti domačim in tujim umetnikom, smo željni te duhovno-kulturne hrane?
Da, Slovenci se znamo pokloniti tako domačim kot tujim umetnikom, in izražamo željo po duhovno-kulturni hrani. Kultura in umetnost imata pomembno mesto v naši družbi, in ljudje izkazujejo zanimanje ter spoštovanje do raznolikosti umetniških izrazov. Radi in željno obiskujemo predstave in številne dogodke ter tvorimo glavnino publike.
Bi rekli, da je CD že del
naše nacionalne zavesti?
Da, Cankarjev dom (CD) lahko brez dvoma štejemo za del naše nacionalne zavesti. Gre za ustanovo, ki ima osrednjo vlogo v slovenskem kulturnem prostoru. Cankarjev dom je prizorišče številnih kulturnih, umetniških, znanstvenih in družabnih dogodkov, ki so pomembni za identiteto in bogatijo izkustveno podobo Slovenije. S svojo vlogo in prisotnostjo je CD postal sestavni del naše nacionalne kulturne dediščine, kar ciljno negujemo in uspešno prenašamo tudi na generacije mladih.