»S to peticijo želimo zaščititi svetost pojmovanja družine, ki jo sestavljata heteroseksualni osebi (ženska in moški) in otrok oziroma otroci,« so zapisali podpisniki.

Peticija je odziv na mednarodno konferenco o lezbičnih, gejevskih, biseksualnih in transseksualnih družinah v Evropi, ki je bila te dni v Ljubljani, pa tudi na plakate, na katerih sta dva istospolna partnerja, ki se poljubljata. Mitja Blažič, predsednik Društva za integracijo homoseksualnosti, je povedal, da je peticija daleč od krščanskega nauka ljubezni, ki bi ga morali ravno ti podpisniki spoštovati, a ga očitno ne.

Pod peticijo za ohranitev, kot so zapisali, dejanske vrednosti pojma družina se je do včeraj podpisalo 132 posameznikov oziroma družin. Pravijo, da so se s tem odzvali na plakate, ki so bili ta teden obešeni v Ljubljani ob včeraj končani mednarodni konferenci o lezbičnih, gejevskih, biseksualnih in transseksualnih družinah v Evropi.

Po mnenju podpisnikov je plakat z naslovom "Različne družine, enaka ljubezen!" vsebinsko sporen, ker sta na njem samo dva istospolna partnerja, kar pa, kot so zapisali, v nobenem primeru ni družina. Vsebina plakata in tudi sama konferenca tako po mnenju podpisnikov želita prevrednotiti in na novo definirati pojem družine.

Daleč od krščanskega nauka

Peticijo je podpisalo več predstavnikov Rimskokatoliške cerkve (RKC), med njimi so župniki in nune, podpisal pa se je tudi dr. Ivan Štuhec, direktor Zavoda Antona Martina Slomška v Mariboru.

"Krščanstvo, kakršnega jaz poznam, prisega na ljubezen. Ta peticija pa je daleč od tega," je vsebino peticije komentiral Mitja Blažič, predsednik društva za integracijo homoseksualnosti. Ob tem je dodal, da ljudje, ki bi morali prisegati na ljubezen, ne spoštujejo svojega lastnega nauka.

Mirko Nidorfer, podpredsednik Kolpingovega združenja Slovenije, nam je v imenu podpisnikov peticije povedal, da niso proti istospolni partnerski skupnosti, vseeno pa taka skupnost po njihovem prepričanju ne ustreza definiciji družine. Nasprotujejo tudi temu, da bi otrok odraščal v istospolni skupnosti. Za otroka je, kot pojasnjuje Nidorfer, bolj zdravo, če odrašča v heteroseksualnem okolju.

Mitja Blažič to trditev ostro zavrača. Po njegovem namreč raziskave kažejo, da se otrok v ljubečem okolju razvije v zdravega človeka. Dejstvo je, pojasnjuje Blažič, da je v Sloveniji kar nekaj otrok, ki živijo v istospolnih družinah. Ti otroci v takih družinah niso zaščiteni, ravno zato bi morali v imenu otrokovih pravic podpisniki peticije take družine podpirati, še meni Blažič.

Posameznik naj si sam izbere obliko družine

Tudi Simon Maljevac, vodja centra Legebitra, poudarja, da otroci, ki živijo v istospolnih družinah, obstajajo, za njih pa je treba poskrbeti. Po njegovem mnenju peticija izključuje vse druge alternativne oblike družine. Za podpisnike peticije je tako edina oblika družine tista, ki jo sestavljajo oče, mati in otrok, dodaja Maljevac.

Podobno meni tudi poslanka Zares Majda Širca. Po njenem mnenju namreč iz besedila peticije sledi, da avtorji zagovarjajo zgolj eno obliko družine, ob tem pa očitno pozabljajo, da je vsaka peta družina v Sloveniji enostarševska. "Priznam, da sem bila vse do danes vesela, da najava mednarodne konference s plakati ni vzbudila napetosti in netolerantnih odzivov. Žal prehitro," je peticijo komentirala Širca, ki različnost mnenj sicer spoštuje, vendar pa po njenem nekateri zaradi lastnih prepričanj ne bodo nikoli razumeli niti sprejeli raznolikost oblik družin.

Metka Naglič, vodja kampanj in medijev pri Amnesty international Slovenije (AIS), je sporočila, da AI države poziva, naj priznajo pravico posameznika, da si sam izbere obliko svoje družine. Ravno v sodobnem času pa je, kot je zapisala, primeren pluralen pristop k razumevanju pojma družina.

Direktor urada za verske skupnosti dr. Drago Čepar, ki je pod peticijo podpisan kot državljan, je pojasnil, da se je za to odločil zaradi utrditve pojma pravne države. "Definicija družine je taka, kot je zapisana v našem zakonu, in to bomo branili," še poudarja Čepar, ki sicer meni, da ima večina verskih skupnosti enak pogled na pojem družine, kot je zapisan v peticiji.