V EADS Španija so nam informacijo o pogovorih z obrambnim ministrstvom potrdili. Eduardo Galicia iz divizije EADS za vojaška transportna letala nam je včeraj potrdil, da se je slovensko obrambno ministrstvo pri njih pozanimalo glede letala C-295. "Poslali smo osnovne podatke, zdaj pa čakamo, da od njih dobimo uradno povpraševanje," nam je povedal Galicia. Na podrobnejša vprašanja ni želel odgovarjati, ker "nikoli ne razkrivamo pogovorov z našimi strankami". Tudi o ceni ni povedal nič. Rekel pa je, da so doslej prodali 27 letal C-295 - Španiji (9), Poljski (8), Jordaniji (2) in Alžiriji (7). V izdelavi pa imajo še 12 letal za Brazilijo.

V ameriškem podjetju Lockheed Martin, ki je solastnik LMATTS, pa podatkov o tem, kako daleč so njihovi pogovori o prodaji C-27J Sloveniji, nismo izvedeli nič uporabnega, menda pa je zgodba podobna kot pri EADS. Vendar je bil C-27J pri kupcih doslej precej manj priljubljen od konkurenta, saj so ga prodali zgolj Italiji, Grčiji in Bolgariji.

MINISTRSTVO MOLČI

Na obrambnem ministrstvu pa so glede transportnega letala še vedno zelo skrivnostni. Pravijo, da ne morejo povedati ničesar, dokler ne bo sprejet nov srednjeročni obrambni program. Ta je že izdelan in čaka na vladno obravnavo (pomotoma je bil prejšnji teden nekaj časa objavljen na internetu). Dosedanji program je predvideval nakup dveh srednjih transportnih letal z doletom 3500 do 5000 kilometrov do leta 2010. V novem programu so načrti zmanjšani in bodo v tem času najverjetneje kupili samo eno letalo. Na projektu naj bi delal polkovnik Dragan Bavčar, ki je v generalštabu pomočnik za letalstvo. Vojska takšno letalo potrebuje za oskrbo enot v oddaljenih operacijah.

NEURADNO: ZDA IMAJO PREDNOST

Za konec povejmo, da smo že pred časom, ob izboru oklepnih vozil Patria, ki so evropskega izvora, dobili namige, da bo posel s transportnimi letali iz političnih razlogov dobil ameriški kapital, kar pomeni, da ima letalo C-27J spartan v Sloveniji boljše možnosti. Cena letala je odvisna od opreme, ki si jo bo zaželela Slovenska vojska.