Novo postajališče v Vnanjih Goricah bodo izbrani izvajalci morali zgraditi pri križišču železnice in Podpeške ceste. Opremljeno bo z dvema bočnima peronoma, ki bosta prav tako povezana s podhodom. Ob enem od peronov je predvidena še gradnja zavetišč, tudi za kolesa, in ureditev parkirišča sistema P+R, kjer bodo vozniki lahko parkirali vozila in prestopili na vlake. V bližini tega postajališča je načrtovana gradnja novega cestnega podvoza, ta bo nadomestil nivojski prehod čez železnico, ki ga bodo ukinili, je direkcija napovedala na svoji spletni strani.
Nepovratna evropska sredstva
Za ta projekt si direkcija za infrastrukturo obeta pridobitev 48,22 milijona evrov nepovratnih evropskih sredstev iz instrumenta za povezovanje Evrope. Navedena naložba je del večjega projekta nadgradnje železniške proge med Ljubljano in Divačo. »Proga ne ustreza današnjim prometnim zahtevam in pomeni ozko grlo na javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji in na obeh koridorjih TEN-T (vseevropsko prometno omrežje, op. a.). Prav tako je proga problematična z vidika prepustne zmogljivosti,« je direkcija za infrastrukturo o progi zapisala na spletni strani krajsamorazdalje.si. Čez Slovenijo potekata sredozemski in baltsko-jadranski koridor.
Nekateri gradbinci kopičijo posle z direkcijo za infrastrukturo
Skoraj vse družbe, s katerimi je direkcija proti koncu julija podpisala pogodbo za nadgradnjo železniških postaj Brezovica in Preserje ter gradnjo novega postajališča v Vnanjih Goricah, po naročilu direkcije za infrastrukturo že delajo pri enem največjih železniških infrastrukturnih projektov pri nas. Družbe SŽ – Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH Holding so septembra lani z direkcijo za infrastrukturo sklenile pogodbo v vrednosti 243,9 milijona evrov z davkom na dodano vrednost za nadgradnjo železniške postaje Ljubljana. Ta projekt med drugim vključuje razširitev Vilharjevega podhoda, gradnjo nadhoda čez železniške tire in gradnjo nove postajne dvorane nad tiri. Potniki se bodo iz nove postajne dvorane na tire lahko spustili prek tekočih stopnic in dvigal ali pa se do njih povzpeli po stopnicah oziroma z dvigali iz Vilharjevega podhoda. Gradnjo naj bi zaključili pred koncem prihodnjega leta.
Družbe CGP, GH Holding in SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana pa skupaj z Gorenjsko gradbeno družbo končujejo še en projekt, ki je prav tako povezan z nadgradnjo glavne ljubljanske železniške postaje. Gre za gradnjo nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto, četverica podjetij pa je gradbeno pogodbo z direkcijo sklenila marca 2023. Konzorcij omenjenih podjetij je stari železniški nadvoz že zamenjal z novim širšim nadvozom, projekt pa bo končal s poglobitvijo Dunajske ceste pod nadvozom in sočasno ureditvijo odvodnjavanja podvoza, kjer ob večjih nalivih zastaja voda. Četverica družb mora poleg tega pod podvozom urediti še površine za pešce in kolesarje na obeh straneh Dunajske ceste.