Za borih sto evrov ga je kupilo širši javnosti manj znano podjetje Irkop iz Dola pri Litiji, ki je v lasti Jožeta Jesenška. Prodaja Gio Letalstva precej manjšemu podjetju, ki se ukvarja s prodajo kovinskih izdelkov, bi lahko po izgubi licence pomenila nov signal, da je omenjena letalska družba tik pred stečajem. Poleg tega, da ima blokirana oba transakcijska računa, je imela na zadnji dan lanskega leta še slabih 145.000 evrov kapitala, lani pa je ob 4,3 milijona evrov prihodkov ustvarila skoraj 600.000 evrov izgube in beležila za več kot 1,1 milijona evrov kratkoročnih poslovnih obveznosti.

Prav zaradi težav s poslovanjem je Gio Letalstvo po naših podatkih izgubilo operativno licenco. In kako bodo brez licence opravljali prevoze za vlado? Kot so nam pojasnili, jim pogodba z vlado omogoča, da za posamezne lete najamejo podizvajalce. Družba se je sicer zoper odločitev agencije že pritožila.

Na seznamu imetnika licence pa ostaja podjetje ST Letalstvo, ki je lastniško in poslovno tesno prepleteno z družbo ACMG, dosedanjo lastnico Gio Letalstva, ki jo obvladuje Litostroj Jeklo Miroslava Gnamuša. Čeprav je Gnamuš po naših podatkih ohranil opcijo za ponovno pridobitev lastništva Gio Letalstva, do katere je upravičen do septembra prihodnjega leta, gre domnevati, da je nad družbo dokončno dvignil roke in se odločil njene posle postopoma prenesti na ST Letalstvo. Tega direktor Gio Letalstva Bojan Žlebnik včeraj ni želel potrditi. Pojasnil je, da je težak položaj družbe posledica krize, zaradi katere se za najem zasebnih letal odloča vse manj poslovnežev. Izpada teh prihodkov niso uspeli pokriti s prevozi, ki jih Gio Letalstvo po pogodbi opravlja za vlado. "Zaradi varčevanja niti polovica števila letov, ki so bili predvideni v pogodbi, ne bo realizirana," je poudaril Žlebnik. Po podatkih aplikacije Supervizor je Gio Letalstvo v zadnjem letu od države dobilo za slabih 150.000 evrov poslov. Spomniti velja, da je prav pri podjetju ST Letalstvo, nekoč znano pod imenom RB Zračne črte, predsednik vlade Janez Janša letos spomladi najel letalo za predčasno vrnitev z dopusta v Grčiji.

Podjetje Gio Letalstvo je po vseh kazalcih precej večje od svojega novega lastnika. Lani je tako Irkop ustvaril okrog 378.000 evrov prihodkov, kar je več kot desetkrat manj od Gio Letalstva, za približno trikrat manj pa je imel tudi sredstev (375.200 evrov).