Uradni podatek iz Mestne občine Maribor je naslednji: v torek ob 15. uri, ko je novi sistem deloval 15 ur, so radarji zaznali 1300 kršitev. Včeraj do 12. ure pa so novi radarji v 14 križiščih po Mariboru slikali že skupno 5000 vozil, ki so prekoračila dovoljeno hitrost. Dnevno povprečje kršitev utegne znašati približno 2500 do 3000 kršitev.

Če se število kršiteljev v bližnji prihodnosti ne bo začelo bistveno zmanjševati, bo zaslužek podjetja Iskra Sistemi bajen. Družba bo v posodobitev mariborske prometne infrastrukture vložila približno 30 milijonov evrov. Svojo naložbo je sprva nameravala poplačati z napovedjo, da naj bi v 15 letih delovanja sistema prislužila 33,8 milijona evrov.

To poplačilo pa se teoretično zna zgoditi že leta 2013! Po obstoječi zakonodaji so vozniki, ki prekoračijo hitrost za 10 kilometrov na uro, kaznovani z 80 evri, do 20 kilometrov na uro prehitra vožnja je kaznovana z 250 evri, do 30 kilometrov na uro s 500 evri, nad 30 s tisoč evri, nad 50 kilometrov na uro pa s 1200 evri. Ob takojšnjem plačilu so kazni polovico nižje.

Naredimo teoretični izračun. Radarji na dan v povprečju ujamejo 2500 kršiteljev, mestno redarstvo globo izstavi vsakemu devetemu. Denimo, da znaša povprečna kazen 250 evrov in da jo vsi kršitelji plačajo takoj. V tem primeru bi se na dan nabralo 281.250 evrov kazni. Ker podjetju Iskra Sistemi v prvih šestih letih pripada prihodek v višini 92 odstotkov vseh zaračunanih glob, bi podjetje dnevno zaslužilo 258.750 evrov. Če se trend ne bi spremenil, bi znesek 30 milijonov evrov, kolikor bodo vložili v mariborsko infrastrukturo, dosegli v 115 dneh.