Izvršni direktor področja za izvedbo vzdrževanja avtocest pri Družbi za avtoceste v RS (Dars) Matej Malgaj je danes novinarjem pojasnil, da so se preureditve cestninske postaje Torovo lotili podobno kot cestninske postaje Log.

"Začeli smo s postavitvijo zapor, gradbiščne ograje in demontažnimi deli. S tem smo končali včeraj zvečer, ko smo se lotili rušenja prvih cestninskih otokov. Z rušenjem betonskih otokov bomo končali predvidoma jutri," je zatrdil Malgaj.

Po Malgajevih besedah bo Dars v okviru prve faze preureditve izvedel tudi obnovitvena dela voziščne konstrukcije. "To pomeni, da bomo eno zaporo uporabili za dve vrsti del in tako ne bomo povzročali dodatnih zastojev," je dejal.

Dars obnovitvena dela na cestninski postaji Torovo izvaja s Cestnim podjetjem Kranj, s katerim ima sklenjeno pogodbo, za rušitvena dela pa je pridobil več ponudb in izbral najugodnejšega izvajalca, je povedal Malgaj.

Malgaj računa, da bodo z asfaltiranjem voziščne konstrukcije končali do nedelje, nato pa do srede ali četrtka prihodnji teden sprostili promet skozi cestninsko postajo Torovo, ki jo dnevno prečka približno 40.000 vozil in je za Logom druga najbolj obremenjena cestninska postaja.

Cestninjenje tovornih oz. vseh nevinjetnih vozil v času del poteka brez sprememb obstoječe prometne ureditve, razen v smeri iz Ljubljane proti Kranju, kjer ostaja zaprta tudi ena kombinirana steza. Med opravljanjem del je zlasti v konicah pričakovati tudi zgostitve in zastoje.

Hitrost vožnje prek cestninske postaje Torovo je med preureditvijo še vedno omejena na 40 kilometrov na uro, po končani preureditvi v okviru prve faze pa bodo vinjetna vozila prek nje lahko vozila po vinjetnih pasovih v vsako smer vožnje 60 kilometrov na uro.

Dars se bo letos lotil prve faze preureditve še petih cestninskih postaj. Razpisna dokumentacija za preureditev cestninske postaje Videž na primorski je že pripravljena, ponudbe je treba oddati do 5. oktobra. Če ne bo zapletov pri razpisu, Malgaj začetek del na Videžu pričakuje konec oktobra ali v začetku novembra.

Po Videžu bo sledila preureditev čelnih cestninskih postaj Dob in Drnovo na dolenjski ter Kompolje in Tepanje na štajerski avtocesti. Gre za večje cestninske postaje, medtem ko bodo večji zalogaj verjetno predstavljale manjše, kot je denimo Vransko. Tam bo denimo treba izvesti novo jekleno konstrukcijo.

Po napovedih resornega ministra Zvonka Černača naj bi sicer vse moteče cestninske postaje na avtocestnem omrežju v celoti odstranili takrat, ko bo uveden nov sistem elektronskega cestninjenja težkih tovornih vozil, predvidoma poleti 2014.

Če je Dars za prvo fazo preureditve cestninske postaje Log odštel okoli 40.000 evrov, naj bi preureditev Torova stala okoli 30.000 evrov. Na Darsu ob tem o ceni celotne odstranitve ene postaje ne želijo ugibati, saj bo končna cena znana na osnovi pridobljenih ponudb za dela.