Operativno-tehnično zahtevo za opravljanje zračnega prevoza z baloni so pripravili v skladu z zakonom o letalstvu, ki direktorju agencije nalaga ureditev "določenih stanj, ki so nujna v letalstvu", je za STA dejal Kotnik. Predpis vsebuje vse, kar je povezano z licenciranjem, operacijami in tehničnimi karakteristikami balonov, ki lahko opravljajo komercialne polete.

Zakaj operativno-tehnična zahteva v uradnem listu še ni bila objavljena, Kotnik ne ve. Pojasnjuje pa, da so besedilo na ministrstvo za infrastrukturo in prostor poslali 5. septembra.

Postopke za pridobitev dovoljenj na agenciji sicer po Kotnikovih besedah sedaj vodijo, kot da predpis že velja, dovoljenj pa pred njegovo objavo v uradnem listu ne bodo izdali, je danes pojasnil Kotnik.

Besedilo operativno-tehnične zahteve so na agenciji v petek objavili na svoji spletni strani. Ta med drugim določa odgovornosti in pristojnosti vodje balona, ki je odgovoren tudi za varnost vseh potnikov na krovu balona. Prav tako opredeljuje odgovornost letalskega prevoznika pri zagotavljanju letalske varnosti, dokumentacijo, operativne postopke, omejitve in zmogljivost, minimalno opremo balona in letalske instrumente.

Kaj je določeno v predpisu?

V predpisu so prav tako določeni tudi usposabljanje in preverjanje pilotov za opravljanje zračnega prevoza z baloni. Letalski prevoznik mora tako zagotoviti, da se vsi piloti vključijo v periodično usposabljanje in preverjanje, ki obsega praktično in linijsko preverjanje usposobljenosti ter tudi usposabljanje za uporabo reševalne in varnostne opreme.

Predpis med drugim določa še, da se polet ne sme opraviti, razen če je vodja balona prepričan, da glede na vsa razumno razpoložljiva sredstva varna izvedba operacije v nobenem trenutku in fazi poleta ni dvomljiva. Prav tako mora biti vodja balona tudi seznanjen z vsemi razpoložljivimi meteorološkimi informacijami glede na nameravan polet.

Da nobeden izmed balonov, ki opravljajo komercialne prevoze potnikov, nima operativnega dovoljenja za opravljanje tovrstnih prevozov, je razkrila nesreča balona na Barju, ki se je zgodila 23. avgusta letos, za posledicami nesreče pa je umrlo šest ljudi. Po nesreči je agencija za civilno letalstvo prepovedala vse komercialne lete z baloni, z izjemo za tiste letalske prevoznike, ki pridobijo dovoljenje.

Agencija pa teh dovoljenj doslej ni mogla izdati, saj pogoji za njihovo izdajo niso bili predpisani, na kar so opozorili tudi sami balonarji, pa tudi direktor agencije Kotnik. Na agenciji so zato kmalu po nesreči začeli intenzivno pripravljati varnostni predpis, ki bi omogočil izdajo omenjenih dovoljenj.