"Predsednik DZ se pri tej vročini, čez 30 stopinj je, namesto da bi vprašal svojo vlado, kako bo še dodatno ustvarjala pogoje za nova delovna mesta in kdaj bodo prišle na vrsto reforme, sprašuje in nas javno poziva, naj se opredelimo do nečesa, do česar smo se že opredelili. Gre za ali iskanje pozornosti ali enostavno nimajo drugega bolj resnega dela," pa je na ločeni tiskovni konferenci razložil vodja poslanske skupine PS Jani Möderndorfer.

Virant je spomnil na v petek sprejeto novelo zakona o poslancih, po kateri se poslanska nadomestila okleščena, čas prejemanja se skrajšuje z 12 na 6 mesecev, pri čemer so izjema poslanci z več mandati. Poleg tega se višina nadomestila zmanjšuje na 80 odstotkov, ko poslanec izpolnjuje pogoje za upokojitev, pravico do nadomestila preneha, vsi pogodbeni honorarji se od nadomestila odštejejo, je dodal prvak DL. Prihranek naj bi z zakonom znašal 1,5 milijona na mandat.

Proti noveli so na petkovi izredni seji DZ glasovali zgolj poslanci Pozitivne Slovenije. "PS je izpadla kot 'spielferderber', veliko bolje bi bilo, če bi vse poslanske skupine enotno podprle to rešitev. Kolegov iz PS ne bom pošiljal v kot, bi jim pa rad v imenu mnogih državljanov postavil (zgoraj zapisano, op. a.) javno vprašanje," je povedal Virant in dodal, da naj bi se krivec za nasprotovanje PS nahajal v prehodni določbi, ki posega v pravice poslancev, ki že prejemajo nadomestilo.

Möderndorfer pa je pojasnil, da se je stranka iz usklajevanj o noveli zakona umaknila v trenutku, ko je postalo jasno, da bo predlog vseboval elemente nezakonitosti. "Očitno predsednik DZ ne razume, da mi (kot DZ, op. a.) ne moremo predlagati nečesa, kar ni prav," je dejal vodja poslanske skupine PS. Virant pa je danes glede tega povedal, da bo o posegu v pravice za nazaj presojalo ustavno sodišče in ocenilo, ali je določba skladna z ustavo ali ne. "Tudi če določba pade, to ni ključno za zakon, ključno je vse tisto, kar velja za naprej," je izpostavil.

Odgovoril pa je tudi na očitke, da zakon ne velja za ministre, kar po njegovih besedah ne drži: "Poglejte si prvi odstavek 32. člena zakona o vladi, kjer jasno piše, da se za pravice predsednika vlade, ministrov in generalnega sekretarja vlade po prenehanju mandata smiselno uporablja zakon o poslancih." Po drugi strani pa Möderndorfer trdi, da omenjeni zakon zajema tiste ministre, ki so bili sprva izvoljeni kot poslanci, ti pa da uživajo vse pravice poslanca tudi po končanem mandatu. "Niso zajeti preostali funkcionarji, imamo denimo varuha človekovih pravic in predsednika vrhovnega sodišča ter vse ostale," je poudaril in dodal, če bi bili nameni iskreni, bi Virant tako kot je spisal zakon o poslancih istočasno spisal tudi zakon o funkcionarjih, ki bi rešil vse probleme.