To dokazuje izpisek iz registra letal na Nizozemskem, kjer uradno domuje omenjeno letalo, informacijo pa nam je tik pred zaključkom redakcije potrdil tudi Pušnik. »Družba Gaznafta Investments Limited ima v lasti letalo, ki ga po pogodbi o upravljanju oddaja podjetju RB Zračne črte. Sam o podrobnostih najema leta predhodno nisem bil seznanjen, so me pa kasneje obvestili, da je letalo najel gospod Janša,« nam je pojasnil Ivan Pušnik, sicer nekdanji dolgoletni lastnik ciprskega podjetja. Tega je po lastnih navedbah prodal pred skoraj petimi leti.

Podatek, da je letalo, ki ga je za uradno 9500 evrov najel Janša, v lasti družbe, ki je povezana s Pušnikom, bi lahko zgodbi o Janševi poti morda dal dodatno razsežnost. Ivan Pušnik, ki živi v Švici, v javnosti pa se redko pojavlja, je namreč v zadnjem desetletju veljal za enega najvplivnejših igralcev v domači energetiki, ki jo še vedno obvladuje država, predvsem v krogu okrog Gorenja. Dobre zveze naj bi imel tudi pri mednarodnih energetskih korporacijah (Gazprom), v medijih pa je najbolj znan po poslih z uvozom premoga, pri katerih naj bi še vedno sodeloval.

Pušnik, sicer tudi član upravnega odbora Skupine Alta, namigovanja o tem, da bi lahko pomoč Janši izkoristil za pridobitev kakšnega posla, zavrača. »Živim v tujini, tega ne potrebujem in operativno z letalom nimam nič. Predsednik vlade je zgolj izkoristil najbolj racionalno možnost za najem letala,« je poudaril.

»Janšev« letalec in vladni prevoznik tesno prepletena

A vse več podatkov kaže na to, da so šli v RB Zračne črte Janši pri najemu letala močno na roko. Po naših informacijah so tako v podjetju let na relaciji Kos–Ljubljana prijavili pod oznako za lastno uporabo (private flight, own use). To po zakonu o letalstvu pomeni, da gre za »letalski prevoz, ki se ne opravlja za plačilo«. To bi morda lahko pojasnilo, zakaj Janša tudi do včeraj, torej skoraj dva tedna po letu, še vedno ni javno razkril naloga, s katerim bi dokazal, da je let res plačal, kot je zatrdil. Podjetje, ki poslovno sodeluje tudi z državo, natančneje z ministrstvom za obrambo, za katerega izvaja tečaje za usposabljanje pilotov, mu je namreč očitno let ponudilo kot neke vrste donacijo.

To je še posebej nenavadno ob dejstvu, da je podjetje RB Zračne črte poslovno in tudi lastniško vse bolj prepleteno z družbo Gio letalstvo, ki opravlja prevoze za vlado. Podjetje RB Zračne črte se je tako le nekaj dni po Janševem najemu letala preimenovalo (zdaj se imenuje ST Letalstvo) in se z jugozahoda Ljubljane preselilo na Brnik, v prostore Gio Letalstva. Direktor Gio Letalstva je od marca letos Bojan Žlebnik, ki je do takrat zastopal RB Zračne črte.

In čeprav je uradni lastnik ST Letalstva še vedno Marko Vrabec, lahko slednji delež v njem obremeni ali odtuji le z overjenim soglasjem družbe ACMG, ki je tudi edina lastnica Gio Letalstva. Največji lastnik ACMG je Miroslav Gnamuš, prvi mož Litostroj ulitkov. Naštete povezave bržčas povečujejo tveganje, da bi lahko v RB Zračne črte (ST Letalstvo) izpad prihodkov pri letu Kos–Ljubljana, ki ga je kot zasebnik najel Janša, morda nadoknadili z višjo ceno katerega od letov, ki bi ga vlada najela pri Gio Letalstvu.

»Janši smo zaračunali le stroške leta«

Na naše vprašanje, zakaj so Janši dali v najem let, ki mu ga vsaj uradno ni bilo treba plačati, je Bojan Žlebnik odgovoril, da »ni šlo za let komercialne, ampak zasebne narave«. Pojasnil nam je, da »so Janezu Janši zaračunali le stroške leta«, to pa so storili, ker naj bi bilo to zaradi domnevne življenjske ogroženosti Janševega sina časovno najhitreje.

»Če ne bi šlo za let humanitarne narave (tega termina letalska zakonodaja ne pozna, op. p.), bi moral zanj odšteti od 15.000 do 17.000 evrov,« je dejal Žlebnik, ki sicer ni vedel pojasniti, zakaj stroškov domnevno nujnega medicinskega prevoza Janši ni vsaj deloma pokrila katera od zdravstvenih zavarovalnic. Pri tem velja opozoriti, da Bojan Žlebnik že od marca ni več zastopnik podjetja, kljub temu pa je kot direktor naveden na ponudbi, ki naj bi jo po navedbah kabineta predsednika vlade 4. maja poslal Janši na Kos. Ali je iz tega mogoče sklepati, da je Janša let dejansko naročil nekaj tednov prej, kar pomeni, da je let z zasebnim letalom vnaprej načrtoval? Medtem ko so nas v podjetju za pojasnila napotili na Žlebnika, nam je ta dejal, da je »šlo je za tipkarsko napako in da je let uredil, ker je za to v podjetju še vedno odgovoren«, kljub temu da uradno že dva meseca vodi Gio Letalstvo. Pod račun, ki so ga v RB Zračne črte izstavili Janši, se sicer ni podpisal Žlebnik, ampak Alenka Košir. Na agenciji za civilno letalstvo so nam pojasnila obljubili za prihodnji teden.