Na naravoslovnih fakultetah so, kot je pojasnil minister za študijsko problematiko ŠOU v Ljubljani Aljaž Gaber, bolj obremenjeni (povprečno 1125 ur), družboslovci manj, in sicer za študij porabijo 841 ur na semester. Normativ za prvo stopnjo pa je od 750 do 900 ur.

Analiza rezultatov na drugi bolonjski stopnji kaže bistveno razliko med obremenjenostjo študentov na naravoslovnih in družboslovnih fakultetah; v povprečju so prvi obremenjeni 258 ur več na semester kot družboslovci.

"Težko je reči, ali so te obveznosti prišle z bolonjsko reformo ali ne, ker je žal primerjavo med enim in drugim programom težko izvesti," je dejal in poudaril, da je želja študentov, da so primerno obremenjeni.

Po mnenju prodekana Fakultete za družbene vede Jerneja Pikala bolonjska reforma ne glede na vso kritičnost pomeni veliko pozitivnih sprememb za način dela, predvsem pa pomeni ogromno modernizacijo študijskega programa. Zaradi bolonjske reforme so se slovenski študijski programi prenovili, vendar je problem po njegovem mnenju v izvedbi programov, ker ključni okvir določajo finance.

Razprava o bolonjski reformi na ljubljanski univerzi po besedah rektorja univerze Radovana Stanislava Pejovnika še ni končana. Za vse stopnje na univerzi se izvaja anketa oziroma raziskava, ki zajema odgovore preko 10.000 študentov vseh ljubljanskih fakultet. Delo je zajeto v dveh poročilih, ki bosta po Pejovnikovih besedah nared v roku enega meseca.

"Na hitro smo ugotovili, da se naši rezultati ne razlikujejo pomembno od ankete ŠOU Ljubljana. Se pa razlikujejo v tem, da na prvi stopnji 25 odstotkov študentov poroča, da porabijo povprečno nekaj več kot osem ur na dan za študij," pravi Pejovnik in dodaja, da analiza za drugo stopnjo ni končana.

Barbara Drinovec Drnovšek s Fakultete za matematiko in fiziko pa je presenetila tolikšna preobremenjenost študentov in pedagogov. Dopušča možnost, da so nekateri visokošolski učitelji najbrž res preobremenjeni. Kljub temu ocenjuje, da tako hudo ni. Po anketi tedenska obremenitev pedagoškega delavca povprečno namreč znaša dobrih 40 ur.

V anketah ŠOU Ljubljana, ki je potekala od novembra lani, so sodelovali študentje drugega letnika prve bolonjske stopnje (1763) in prvega letnika druge bolonjskega stopnje (466) ter pedagoški delavci (130) 18 fakultet oziroma akademij Univerze v Ljubljani. Analiza bo objavljena na spletni strani ŠOU Ljubljana čez dober mesec.