V treh letih jih bo dobilo podjetje Marg, ki je ministrstvu prodalo aplikacijo, ki jo na Morsu uporablja 4.000 uporabnikov na več kot 50 lokacijah v petih državah. Direktor Marga je za brezplačnik pojasnil, da na mesec ustvarijo in digitalno podpišejo več kot 13 tisoč dokumentov. Na Morsu se branijo, da je programska oprema IRDG e licenčna, kar pomeni, da jo lahko vzdržuje le lastnik oziroma pooblaščeni ponudnik storitev. Na računskem sodišču pa opozarjajo, da bi morala biti uporaba postopka s pogajanji brez razpisa prej izjema kot pravilo. Kot piše Žurnal24, zakonodaja v nekaterih primerih sicer dovoljuje takšen način izbire izvajalca.

Na računskem sodišču so za Žurnal24 tudi opozorili, da razlogi ne smejo biti povzročeni umetno z neustreznim ravnanjem naročnika, da denimo nanj s pogodbo ne preidejo tudi avtorske pravice, ki bi mu omogočale, da vzdrževanje opravi v lastni režiji, poudarjajo. Mors je že leta 2007 objavil razpis za projekt brezpapirnega upravljanja dokumentov, kjer so kot najugodnejšega izvajalca izbrali družbo Marg. V treh letih ji je za vzpostavitev sistema in vzdrževanje plačalo že 1,34 milijona evrov.

Na Morsu so pojasnili, da je na ministrstvu redno en dan na teden navzoč najmanj en sodelavec podjetja Marg. Z Marga pa so sporočili, da so za potrebe vzdrževanja sistemov v lanskem letu porabili skupaj 3.440 inženirskih ur.

Na problematiko vezanja na enega samega ponudnika storitev opozarja tudi Komisija za preprečevanje korupcije. Goran Klemenčič, predsednik komisije, je za brezplačnik pojasnil, da je z ekonomskega vidika ponudnika ta pojav zaželen, saj mu ponuja večjo moč na račun želja kupcev, naročnik pa je pri tem omejen in zato v pogajanjih zaseda precej podrejeni položaj. Klemenčič je za brezplačnik še opozoril, da neustrezna priprava javnih naročil predstavlja resna korupcijska tveganja, saj vodi v pojav podjetij, ki so v privilegiranem položaju, pa tudi v višanje cen in/ali nižanje kakovosti storitev.