Kot pojasnjujejo na Darsu, so rok podaljšali zaradi vloženih zahtevkov za revizijo s strani Siemensa in Telekoma Slovenije. Dars je sicer njuna zahtevka zavrnil, Siemens in Telekom Slovenije pa sta se odločila postopek nadaljevati pred Državno revizijsko komisijo.

Nadaljevanje postopka javnega naročanja je po navedbah Darsa odvisno od odločitve Državne revizijske komisije v zvezi z vloženima zahtevkoma, zato je potrebno njeno odločitev poznati pred odpiranjem ponudb.

Za uvedbo elektronskega cestninjenja se je odločila vlada pred nekaj več kot dvema letoma. Konec novembra 2009 je sprejela nov akcijski načrt z uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku. Z njim je Darsu naložila vrsto zadolžitev za uresničitev tega projekta.

V obdobju od sprejetja akcijskega načrta je Dars izvedel vrsto aktivnosti. V letu 2009 je tako objavil javno naročilo in izbral najugodnejšega ponudnika za pripravo in izdelavo dokumentacije ter izvajanje drugih strokovnih storitev pri pripravi in izvedbi projekta. Pogodba z izbranim ponudnikom, švicarsko-slovenskim konzorcijem Rapp Trans - Ipmit je bila sklenjena novembra 2010. Istega leta je bil izdelan osnovni koncept elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, lani poleti pa je bila dokončana vsa potrebna investicijska in razpisna dokumentacija.

Mednarodno javno naročilo za vzpostavitev in delovanje večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah je Dars objavil 8. avgusta lani. Razpisni pogoji zagotavljajo kandidiranje čim večjemu številu ponudnikov, poudarjajo v družbi.

Prvotni rok za predložitev ponudb je bil 7. oktober 2011, a se je zaradi več vloženih revizijskih zahtevkov ponudnikov večkrat podaljšal. Tokratno podaljšanje roka za odpiranje ponudb je že šesto po vrsti.

Rok za vzpostavitev elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku je deset mesecev po podpisu pogodbe.

Dars bo po prejemu ponudb izvršil postopke ocenjevanja in izbire najugodnejšega ponudnika za vzpostavitev elektronskega cestninjenja. Predpogoj za podpis pogodbe z izbranim ponudnikom je sprejetje zakona o cestninjenju; zakon je pripravilo resorno ministrstvo, ni pa še bil sprejet v DZ.

Financiranje vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema bo v celoti kril Dars in ne bo bremenilo državnega proračuna, še pojasnjujejo na Darsu.