V predprazničnem času se je spet izkazalo, da se pri božičnih nakupih Slovenci držimo veliko bolj nazaj, kot pa denimo Američani in Britanci. Ti so bili namreč naučeni, da imajo vsega v izobilju in jim bo, ne glede na karkoli, denarja zmeraj še nekaj ostalo. No, Slovenci imamo v glavo vcepljeno skromnost.

V ZDA in na Otoku iz zapravljanja pred prazniki naredijo celo znanost. Tako je organizacija Consumer Report odkrila, da bo letos tretjina prebivalstva čez lužo za darila zapravila manj denarja kot lani. Je pa res, da so želje eno, realnost pa drugo. Ko si v trgovini, se je pač težko upreti mrzlici, še bolj pa popustom. V lanski raziskavi so anketiranci napovedali, da nameravajo Božička v povprečju 'podmazati' s 342 evri, a so na koncu stroške daril presegli za dobro petino.

V anketi Dela je petina sodelujočih odgovorila, da bodo za darila letos porabili do 100 evrov, do 200 evrov jih bo odštelo približno 15 odstotkov, več kot dva stotaka pa 17 odstotkov. "Tudi pri nas trgovci uporabljajo za privabljanje kupcev v tem času predvsem tehnike pospeševanja prodaje: plačaš dva izdelka, dobiš tri, znižanja... Včasih je zadoščalo oglaševanje, zdaj več ne," pojasnjuje Miro Kline, profesor psihologije potrošništva na ljubljanski fakulteti za družbene vede.

Sicer pa se prodaja decembra klasičnim trgovinam poveča za približno 30 odstotkov glede na preostale mesece. Spletne poročajo o bistveno višji rasti prodaje v tem času, tako pri nas kot drugod.