Naši politiki imajo izjemne težave pri dojemanju realnosti, še posebej takrat, ko ta ni v skladu z njihovimi pričakovanji. Tako lahko pogosto opazimo, da namesto da bi se zazrli vase in razmišljali o vzrokih za nizko javno podporo ter odpravi teh vzrokov, raje diskreditirajo agencije, ki svoje delo večinoma opravljajo profesionalno. Javnomnenjske poizvedbe so lahko za politične stranke poceni in učinkovit način, da izvejo ljudsko razpoloženje ter ustrezno in še pravočasno odreagirajo, a zdi se, da raje tiščijo glavo v pesek.

Dr. Gregor Petrič, predavatelj na FDV, za Objektiv.

***

Slovenski mediji javnost v predvolilnem času neprestano bombardirajo z najrazličnejšimi javnomnenjskimi anketami, katerim je skupno le to, da so trije favoriti v veliki prednosti in da se rezultati anket precej razlikujejo med seboj. Nekateri bolj posvečeni v to tematiko menijo, da je vzrok temu slovensko volilno telo, ki je še precej neodločeno in je večini danes všeč ena, jutri pa druga stranka. Ob vsem tem pa se zdi, da te javnomnenjske ankete še najmanj resno jemljejo tiste politične stranke, ki jim ne kaže najbolje. Rezultate pospremijo s skoraj tipskim izgovorom, da tudi sami merijo javno mnenje in da so njihovi rezultati povsem drugačni oziroma bolj „resnični.“ Dr. Gregor Petrič s katedre za družboslovno informatiko na ljubljanski Fakulteti za družbene vede pa meni, da imajo slovenske politične stranke zgolj težave z dojemanjem realnosti.

Prejšnje komentirane izjave dneva najdete v temi Neobjektivno.