Gorenjski župani že dlje časa opozarjajo na številne ceste, ki bi bile nujno potrebne sanacije, vendar se zaradi znanih finančnih težav države tudi sredstva za ceste zmanjšujejo. Kot ocenjujejo na Direkciji RS za ceste (DRSC), je stanje cest na območju Gorenjske takšno kot drugod po Sloveniji.

"Na omrežju se vsako leto izvaja vizualna ocena stanja voznih površin po metodologiji modificiranega švicarskega indeksa MSI. Po oceni stanja za obdobje 2009-2010 je v zelo slabem in slabem stanju kar 54,5 odstotka, v zelo dobrem in dobrem stanju pa le 34,4 odstotka državnega cestnega omrežja," so za STA pojasnili na Direkciji in dodali, da se stanje voznih površin z leti še slabša.

Največji cestni projekt, ki po izgradnji zadnjega odseka gorenjskega avtocestnega kraka teče v regiji, je izgradnja poljanske obvoznice v Škofji Loki, kjer pa dela zaradi težav Primorja, ki koplje predor pod Stenom, v večji meri stojijo. Omenjeno obvoznico, ki bo razbremenila staro jedro srednjeveškega mesta in olajšala dostop do Poljanske doline, sicer na škofjeloškem čakajo že desetletja.

Težave z odkupi zemljišč

Podobno je tudi na Bledu, kjer glavna prometnica proti Bohinju teče ob Blejskem jezeru. Vendar na Bledu, kjer so se prav tako pojavile ideje o novih variantah in težave z odkupi zemljišč, z gradnjo južne obvoznice še niso začeli. Občina mora najprej sprejeti podrobni prostorski načrt, kar naj bi se zgodilo v začetku prihodnjega leta. Nato bo DRSC lahko začel s parcelacijo, odkupi zemljišč in pridobivanjem gradbenega dovoljenja.

Tako z gradnjo 43 milijonov evrov vredne poljanske kot 27,6 milijona evrov vredne blejske južne obvoznice se mudi, saj je zanju predvideno evropsko financiranje. Finančne težave slovenske države pa so razlog za to, da precej uničene ceste na Gorenjskem ne dočakajo rekonstrukcije in sanacije.

Cesto od Podrošta do Sorice so delno sanirali, za dokončanje rekonstrukcije, ki so jo začeli leta 2007 pa manjka še dober kilometer. "Cesta je odprta, ampak tretja faza ni zaključena. Tako se vozimo mimo lepih zidov, ampak po cesti, ki niti ne dovoljuje avtobusnega prevoza, kar je katastrofa za gospodarstvo in turizem Sorice, ki je ena najlepših vasi v Sloveniji," je poudaril župan občine Železniki Mihael Prevc.

Nakup novih odbojnih ograj

Na DRSC, kjer se zavedajo, da je problematičen spodnji del ceste v slabem stanju, so se odločili za nove odbojne ograje. To bo na tem delu z odstopom prednosti omogočilo tudi prevoznost z avtobusom, zagotavljajo na Direkciji, kjer upajo, da bodo lahko z gradnjo nadaljevali prihodnje leto. Vse pa bo odvisno od državnega proračuna.

Zelo nujna je tudi investicija v cesto na Lancovem proti Kropi, "ne le zaradi nevarnosti nadaljnjega rušenja zidov, ampak tudi zaradi kolon, ki se ob prometnih konicah delajo zaradi polovične zapore", pojasnjujejo na DRSC. Projektna dokumentacija za 1,9 milijona evrov vredno sanacijo enega kilometra zidov je bila izdelana že v letu 2009, predvidoma pa naj bi jo izvedli v letih 2012 in 2013.

Tudi za cesto od Begunj proti Tržiču na območju Srednje vasi, kjer je zaradi več usadov polovična zapora ceste, je dokumentacija že izdelana. 900.000 evrov vredna investicija v sanacijo usadov in drenažo brežin v dolžini 210 metov je vključena v program sanacije plazov za leti 2012 in 2013.