Terminala bi ogrozila človeška življenja

Minister Žarnić je že v petek dejal, da doslej Slovenija ni imela osnove za tožbo proti Italiji, ko pa bo ministrstvo od italijanske strani prejelo vso dokumentacijo, jo bodo skrbno preučili in nanjo odgovorili v okviru vseh pravnih možnosti.

Oba terminala, tako morski kot tisti v Žavljah (slednjega je italijanska vlada odobrila že leta 2009), bi povzročila veliko škodo okolju, predvsem morju, z njima pa ogrožamo tudi človeška življenja, je opozoril predsednik AAG Vojko Bernard. Predsednik tržaške članice AAG Greenaction Transnational Roberto Giurastante je pojasnil, da bi bilo za gradnjo morskega terminala treba izkopati na milijone kubičnih metrov morskega dna, to pa je zelo onesnaženo z velikimi količinami živega srebra in naftnih derivatov, ki bi se dvignili in tako močno onesnažili morje. Poleg tega je opozoril, da italijansko ministrstvo ni predvidelo, kam bi vse te izkopanine odložili.

Sploh pa ministrstvo ni podalo nobenega pojasnila, kako bodo uredili vprašanje varnosti obeh terminalov, je dejal italijanski okoljevarstvenik. Terminala bi bila drug od drugega oddaljena le približno 15 kilometrov in bi predstavljala veliko tveganje tako za plovbo kot prebivalstvo. Ob tem je tudi opozoril, da bi z gradnjo terminalov blizu slovenske meje prišlo do militarizacije slovenskih teritorialnih voda, saj bi morala za (protiteroristično) varnost terminalov in prevoza energenta poskrbeti Italija.

Več si preberite na Dnevnikovem EKO portalu.